علی مروت امیری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: از این میزان 9 هزار و 540 هکتار از اراضی محصولات باغی و بیش از 9 هزار هکتار از اراضی محصولات زراعی این شهرستان متحمل خسارت سرمازدگی شدند.
وی با بیان اینکه سرمازدگی به حدود 30 درصد از محصولات باغی و زراعی ملایر خسارت وارد کرد، افزود: بیشترین سطح خسارت مربوط به باغ های انگور با حدود 6 هزارهکتار و باغ های گردو با 2 هزار و 500 هکتار است.
وی ادامه داد: 30 درصد از تاکستان های انگور و 35 درصد از باغ های گردوی ملایر دچار خسارت سرمازدگی شدند.
امیری میزان محصول خسارت دیده ناشی از سرمازدگی را 43 هزار و 627 تن عنوان کرد و گفت: ارزش ریالی این میزان خسارت 697 میلیارد و 828 میلیون ریال برآورد شده است.
وی بیان کرد: محصولات باغی همچون سیب، گلابی، به، آلبالو، گیلاس، گوجه، انواع آلو، هلو، شلیل، زردآلو، بادام آبی و دیم، پسته، انگور و گردو در سرمازدگی اخیر خسارت دیدند.
مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر گفت: علاوه بر محصولات باغی، 9 هزار و 950 هکتار از محصولات زراعی این شهرستان شامل گندم آبی و دیم نیز به ارزش 38 میلیارد و 524 میلیون ریال بر اثر سرمازدگی خسارت دید.
امیری ادامه داد: سرمازدگی و تگرگ اواخر سال 96 و اوایل فروردین ماه امسال به 20 درصد از محصولات زراعی ملایر خسارت وارد کرد.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر بیش از 20 هزار هکتار از اراضی شهرستان ملایر زیر کشت محصولات باغی و بیش از 45 هزار هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت انواع غلات است.
2087/7528
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.