محمد ناصر نیکبخت روز سه شنبه در شورای فرهنگ ایثار و شهادت با بیان اینکه کتب وصیت نامه شهدا در یک هزار نسخه منتشر می شود و هر جلد از این کتاب ها 400 میلیون ریال هزینه دارد افزود: انتشار وصیت نامه شهدا در قالب 21 جلد کتاب در دست اقدام است و تاکنون هفت جلد از این مجموعه منتشر شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه منابع اعتباری دولت کفاف تقویت خدمات رسانی به جامعه ایثارگران را نمی دهد گفت: در این راستا نیازمند خلق منابع اعتباری جدید هستیم چراکه خانواده شهدا و ایثارگران نور چشم ملت ایران هستند و تمام خواسته ها و مطالبات آنها باید مورد توجه قرار گیرد.
وی به ایجاد اشتغال فرزندان شهدا تاکید کرد و افزود: فرزند شهید بیکار و جدا شده از تحصیل در استان همدان نباید وجود داشته باشد.
نیکبخت استمرار اردوهای راهیان نور را برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضروری دانست و گفت: نسل جدید باید با تفکرات شهدا و رزمندگان بارور شود.
استاندار همدان وجود سه درصد از شهدای کشور را در استان همدان افتخاری بزرگ برای مردمان این خطه دانست و خاطرنشان کرد: این مهم نشان از عمق تعلق خاطر همدانی ها به انقلاب و ولایت فقیه است.
وی به تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب میرزا محمد سلگی جانباز 70 درصد همدانی اشاره کرد و افزود: این تقریظ برای همدان بسیار ارزشمند است.
نیکبخت در ادامه به شتاب گرفتن روند ساماندهی گلزار شهدا تاکید کرد و گفت: تعداد اندکی از گلزار شهدا باقی مانده که عملیات ساماندهی به صورت 100 درصد باید به اتمام برسد.
در پایان از فعالان عرصه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.
استان همدان در دوران هشت سال دفاع مقدس هشت هزار شهید ، 17 هزار جانبار و یک هزار آزاده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
7527/2087
خبرنگار: زهرا زارعی** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.