** استاندار: نمایندگان همدان اعتبارات رویداد همدان 2018 را پیگیری کنند
استاندار همدان با اشاره به اینکه برای رویداد تبریز 2018 به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی 100 میلیارد ریال تامین اعتبار شده است، تاکید کرد: مجمع نمایندگان استان همدان نیز تامین اعتبار رویداد همدان 2018 به عنوان پایتخت گردشگری آسیا را پیگیری کنند.
محمدناصر نیکبخت روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: همدان در سالجاری میلادی 2 رویداد بزرگ بین المللی شامل میزبانی از 500 عضو از150 کشور وابسته به سازمان جهانی گردشگری و میزبانی از وزاری خارجی 34 کشور آسیایی را برگزار می کند و باید هر چه سریعتر برای جذب اعتبارات این رویدادهای فراملی اقدام شود.

** استاندار: از ظرفیت ایرنا برای معرفی همدان 2018 استفاده شود
استاندار همدان تاکید کرد: باید از ظرفیت همه رسانه ها به ویژه خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) برای اطلاع رسانی رویداد همدان 2018 به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی بیشتر استفاده شود.
محمدناصر نیکبخت عصر چهارشنبه در نشست اعضای شورای سیاستگذاری رویداد همدان 2018 افزود: انتصاب سیدضیاء هاشمی به عنوان مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) فرصتی است که از ظرفیت های رسانه ای این سازمان بیشتر بهره برداری شود.

** یک مسئول خبر داد: 12 گونه جانوری همدان در فهرست قرمز جهانی
سرپرست اداره کل حفاظت از محیط زیست همدان گفت: 12 گونه ثبت شده در فهرست قرمز اتحادیه بین المللی حفاظت، در همدان دیده شده است که این گونه ها در معرض آسیب و انقراض هستند.
عادل عربی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برابر با پایش های سه دهه اخیر در استان همدان و مطالعات صورت گرفته، 12 گونه جانوری این استان در رده بندی قرمز آی.یو.سی.ان قرار دارند.

** دود غلیظ نیروگاه مفتح همدان خبر ساز شد
دود غلیظ نیروگاه شهید مفتح همدان ناشی از مصرف سوخت مازوت که تا آسمان ساوه نیز کشیده شده، سوژه خبری و عاملی برای نگرانی فعالان حوزه محیط زیست شده است.
به گزارش روز دوشنبه ایرنا، نیروگاه بخاری شهید مفتح همدان با ظرفیت کل یکهزار مگاوات در چهار واحد بخاری 250 مگاواتی در 45 کیلومتری جاده همدان به تهران واقع شده است.

** بانوی دو ومیدانی همدان آسیایی شد
سمیرا زمانی دونده همدانی با اعلام فدراسیون دو ومیدانی کشور در ترکیب تیم ملی بانوان برای حضور در رقابت های داخل سالن آسیا قرار گرفت.
دبیر هیات دو ومیدانی همدان در این باره گفت: هشتمین دوره مسابقات دو و میدانی داخل سالن قهرمانی آسیا در روزهای 12 تا 14 بهمن ماه سال جاری در ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران برگزار می شود.

** کاهش بارش های همدان در 20 سال گذشته بی سابقه است
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: میزان بارش های همدان نسبت به میانگین بلند مدت 60 درصد کاهش نشان می دهد که این آمار در 2 دهه اخیر بی سابقه بوده است.
نادر پیرتاج روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کاهش شدید باران در همدان بی سابقه است گفت: از زمان تاسیس ایستگاه هواشناسی همدان در 40 سال گذشته این چهارمین مورد کاهش بارندگی ها است که گزارش شده است.

** مدیرعامل جدید شرکت توزیع نیروی برق استان همدان معارفه شد
محمدمهدی شهیدی به عنوان مدیرعامل جدید شرکت توزیع نیروی برق استان همدان معرفی و از خدمات حاجی رضا تیموری مدیرعامل پیشین این شرکت تقدیر شد.
معاون عمرانی استاندار همدان روز دوشنبه در آیین معارفه مدیرعامل جدید این شرکت، بر توسعه فرهنگ قدرشناسی از زحمات مدیران تاکید کرد و گفت: نباید خدمات دولت را سیاه نمایی کنیم بلکه باید برای امیدواری مردم بکوشیم.

** معاون توانیر: تلفات شبکه برق کشور به هفت درصد کاهش می یابد
معاون هماهنگی توزیع شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران(توانیر)، کاهش میزان تلفات شبکه توزیع برق کشور به هفت درصد را از برنامه های این شرکت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.
محمودرضا حقی فام روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل سابق و جدید شرکت توزیع نیروی برق همدان، میزان تلفات شبکه توزیع برق کشور را 10.6 درصد اعلام کرد و افزود: یک درصد کاهش تلفات یاد شده 2 هزار و 500 میلیارد ریال از منابع مالی کشور را ذخیره می کند.

** رئیس فدراسیون: تجهیز خانه های ورزش روستایی استان ها در اولویت قرار دارد
رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی گفت: تجهیز خانه های ورزش روستایی سطح استان های کشور در اولویت قرار دارند.
به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی اداره ورزش و جوانان همدان، غلامرضا جعفری روز دوشنبه در بازدید از فضاهای ورزشی روستاهای شهرستان کبودرآهنگ از توابع استان همدان اظهار کرد: فدراسیون در تلاش است با تجهیز خانه های ورزش روستایی، ضمن ساماندهی به امور ورزش روستاها نسبت به حمایت لازم از استعدادهای نخبه برنامه ریزی لازم را صورت دهد.

** سانحه رانندگی در نهاوند یک کشته و هشت مجروح بر جا گذاشت
رئیس پلیس راه استان همدان گفت: بر اثر برخورد خودروی سواری سمند با پراید در جاده شوشاب - نهاوند یک تن فوت و هشت سرنشین هر 2 خودرو مجروح شدند.
سرهنگ رضا عزیزی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: خودروی سواری سمند با پنج سرنشین شامل سه دختر و 2 پسر که بازاریاب بودند در جاده نهاوند - شوشاب در حال تردد بود.

** صدای کیان کرد به بانک مرکزی رسید؛ تدبیر مسئولان امید را به کارگران بازگرداند
مشکلات شرکت کیان کرد ملایر که مدت ها در تامین سرمایه در گردش با چالش مواجه شده و حقوق کارگران ماه ها به تعویق افتاده بود، با پیگیری مسئولان استان همدان و دستور رئیس کل بانک مرکزی، حل می شود.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا، شرکت کیان کرد که از سال 77 با ظرفیت تولید سالیانه 6 هزار تن به عنوان نخستین شرکت تولید کننده پارچه استخوان تایر در ایران فعالیت می کند، به دلیل نبود سرمایه در گردش دچار مشکل شده و 6 ماه متوالی پرداخت حقوق و مزایای کارگران این واحد بزرگ صنعتی به تعویق افتاده است.

** پرداخت افزون بر سه هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در همدان
استاندار همدان گفت: سه هزار و 710 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید از ابتدای سال جاری تاکنون به متقاضیان ثبت نام شده در سامانه 'رصد'، پرداخت شده است.
محمد ناصر نیکبخت روز چهارشنبه در نشست اعضای ستاد رونق تولید استان افزود: این میزان تسهیلات در قالب 469 طرح در بخش های مختلف توسط بانک های عامل و بانک های خصوصی پرداخت شده است.

**معاون استاندار: 36 هزار زن سرپرست خانوار در همدان نیازمند حمایت هستند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: 36 هزار زن سرپرست خانوار این استان نیاز به حمایت دارند که اشتغال مهمترین نیاز حمایتی آنها است.
سعید شاهرخی روز چهارشنبه در کارگروه بانوان و خانواده استانداری همدان افرود: همچنین 31 هزار زن سرپرست خانوار در استان همدان نیز هستند که خودکفا بوده و نیازی به حمایت ندارند.

** کشف اشیای تاریخی مربوط به هزاره ششم پیش از میلاد در رزن
یکی از کشاورزان روستایی از توابع شهرستان رزن استان همدان، تعدادی اشیای تاریخی مربوط به هزاره های سوم، پنجم و ششم پیش از میلاد را در زمین های کشاورزی خود کشف کرد و تحویل مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان داد.
به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان، این فرد با مراجعه به یگان حفاظت میراث فرهنگی، اعلام کرد که در زمین های کشاورزی خود به صورت اتفاقی تعدادی اشیای قدیمی سفالی پیدا کرده و با رضایت کامل حاضر است آنها را به میراث فرهنگی تحویل دهد.

** امام جمعه موقت همدان: کشورهای منطقه مانع حضور آمریکا در سوریه شوند
امام جمعه موقت همدان گفت: شنیده ها حاکی از آن است که آمریکا می خواهد در سوریه، نیرو پیاده کند و حضور داشته باشد که کشورهای منطقه نباید این اجازه را به او بدهند.
به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام سید هاشم موسوی در خطبه های نماز جمعه این هفته در حسینیه امام خمینی(ره) شهر همدان افزود: سوریه و همه کشورهای منطقه نباید اجازه دهند آمریکا وارد منطقه شوند و به اهداف شوم خود برسد.

** تصمیمات ترامپ جهان را با مشکل مواجه می کند/ دولت و مجلس در تلاش برای حل معضل بیکاری
نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس دهم گفت: تصمیم گیری های ترامپ منطبق بر مسائل روز و مشورت نیست و به طور قطع مشکلاتی را متوجه جهان می کند.
به گزارش ایرنا محمد کاظمی روز جمعه در بازدید از چند روستای ملایر در جمع اهالی روستای احمدیه این شهرستان اظهار کرد: با خود رای بودن رئیس جمهوری آمریکا و عدم پای بندی وی به توافق برجام دوباره مشکلاتی را برای ایران به وجود آورده، اما باید بداند که ملت ایران متحد و یکدل است.

** وزیر اطلاعات: رمز عزت ایران اسلامی روحیه شهادت طلبی است
وزیر اطلاعات گفت: رمز و راز عزت ایران اسلامی روحیه شهادت طلبی است و آنچه باعث شده امروز طمع دشمنان از کشور کم رنگتر شده و ایران اسلامی به عزت برسد ترویج روحیه شهادت طلبی در بین مردم است.
حجت الاسلام سیدمحمود علوی عصر چهارشنبه در یادواره شهدای روحانی شهرستان نهاوند، افزود: ملتی که ترسی در برابر مرگ و کشته شدن نداشته باشد و مرگ با عزت را به زندگی ذلت آمیز ترجیح دهد، هرگز زیر بار ذلت نمی رود.
1181/2087
تنظیم کننده: الهام تدین** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.