به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام یوسف یوسف پور در خطبه های نماز جمعه ساری تصمیم تازه رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا به آنجا را نشانگر ضعف و زبونی آمریکا و ناکارآمدی دولتمردان کاخ سفید دانست و افزود : حتی همپیمانان شیطان بزرگ نیز با این تصمیم ابلهانه ، مخالفت کرده اند.
وی ادامه داد : تعلیق 6 ماهه این موضوع خود گواه عدم اطمینان رئیس جمهوری آمریکا از تصمیم نابجایش بوده و در حال حاضر این امر به عنوان بزرگ ترین مشکل سیاسی جهان شناخته شده است.
خطیب جمعه ساری با تاکید بر اینکه شماری از سران کشورهای اسلامی که با آمریکا دست دوستی داده اند باید در مقابل مسلمان جهان پاسخگو باشند ، گفت : برخی از همپیمانان آمریکا اینگونه اعلام کرده اند که اجرای تصمیم ترامپ شاید تا دو سال دیگر به وقوع نپیوندد.
امام جمعه موقت ساری تصمیم اخیر ترامپ همزمان با میلاد پیامبر اکرم را اعلام ضدیت علنی با دین اسلام دانست و افزود : پیوند هرچه بیشتر مسلمین در مقابل استکبار جهانی و صهیونیست جنایتکار پاسخ این تصمیم ابلهانه است و به احتمال زیاد انتفاضه سوم نیز آغاز می شود.
وی پیروی از ولایت فقیه را ضامن پیروزی مسلمانان در مقابل کفر جهانی دانست و با اشاره به مشکلات سیاسی و اجتماعی در ممالک اسلامی حتی ایران اسلامی ، گفت : وجود این معضلات زیبنده کشور الهی نیست و برای حل آنها و استقرار سبک زندگی قرآنی باید همگی از رهنمود های رهبر معظم انقلاب بهره ببریم.
او با اشاره به سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح و پیوند حوزه و دانشگاه، این پیوند را از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی دانست و با بیان اینکه این دو نهاد مغز متفکر جامعه هستند، گفت: پیوند آنها می تواند موجب حفظ اعتقادات و مردم و رهنمود کردن علم و دانش در مسیر الهی باشد.
یوسف پور افزود : اجرای سیاست های غرب مبنی بر جدایی دین از سیاست و تفکیک حوزه از دانشگاه موجب خرابی کشور و نابودی سرمایه ملی شد و کشور اسلامی را به یک کشور صد درصد وابسته تبدیل کرده بود.
خبرنگار : زهره کرمی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7330/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.