به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت الله نورالله طبرسی در خطبه های نماز جمعه ساری از قدس به عنوان حیثیت و هویت مسلمانان یاد و افزود : هرگز اجازه نخواهیم داد که آمریکا سفارت خود را از تلاویو به این مکان مقدس انتقال دهد.
وی این تصمیم ترامپ را نماد ستیزه جویی و ضدیبت با جمهوری اسلامی و کلیه مسلمین جهان دانست و ادامه داد : بسیاری از همپیمانان آمریکا نیز با این ایده احمقانه او مخالفند.
خطیب جمعه ساری گفت : مردم فلسطین باید با تشکیل انتفاضه جدید در مقابل این اقدام نابخردانه آمریکا بایستند و شیطان بزرگ نیز بداند که با زورگویی و تهدید کشورهای جهان نمی تواند به اهداف سخیف خویش دست یابد.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری به بسیج شدن عموم مسلمین جهان در برابر استکبار جهانی و نظام صهیونیستی تاکید کرد و اظهار داشت : دوستی برخی از سران دولت های اسلامی این جرات و جسارت را در ترامپ دیوانه به وجود آورد زیرا این مصوبه ننگین از 22 سال پیش در دستور کار شیطان بزرگ بود اما روسای جمهوری سابق جرات عملی کردن آن را نداشتند.
طبرسی یاد آور شد : 37سال با برگزاری روز جهانی قدس از این مکان مقدس در مقابل نظام صهیونیستی و استکبار جهانی دفاع کرده و در این راه شهدان بسیاری تقدیم کرده ایم و اینک اجازه نمی دهیم سران کاخ سفید روی مبارزه ما خط بطلان بکشند.
امام جمعه ساری دفاع از قدس را از دغدغه های بزرگ امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب دانست و گفت : اعلام آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس توسط امام راحل نشان از درایت، هوشیاری و پیش بینی امروز بوده و اصرار داشتند که دفاع از قدس شریف در برابر ظلم ظالمان باید با زندگی شخصی و اجتماعی تک تک مسلمین گره بخورد.
وی بزرگ ترین هدف جمهوری اسلامی را دفاع از حیثیت مسلمانان دانست و افزود : در صورت آرام گرفتن و بی تفاوتی مسلمین، این بار نوبت مکه و مدینه خواهد رسید و ما هویتی برای ارائه نخواهیم داشت.
** بودجه 97
خطیب جمعه ساری با اعلام اینکه رئیس جمهوری بودجه سال 1397 را به مجلس برده است ، گفت : انتظار داریم دولتمردان در تهیه و تصویب بودجه سال آتی وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم را در نظر بگیرند.
وی با بیان اینکه ایجاد رفاه و آسایش و تامین معیشت مردم باید همچون رهبر معظم انقلاب دغدغه عموم مردم باشد ، افزود : شهروندان جمهوری اسلامی ایران بهترین ملت جهان هستند و در مناسبت های سیاسی و مذهبی همچون 22 بهمن ، روز قدس ، انتخابات و غیره وفاداریشان را به آرمان های انقلاب به نماش گذاشتند و نباید موجب دلسردی چنین مردمی شد.
امام جمعه ساری همچنین با اشاره به نقش تولیدات کشاورزی مازندران در امنیت غذائی کشور ، خواستار بهره برداری بهینه از این ظرفیت شد.
وی یکی از مشکلات بخش کشاورزی را وجود دلالان دانست و گفت : باغداران مازندرانی پارسال به خاطر سرما و برف ضرر فراوانی دیدند و امسال هم بازار مرکبات به جولانگاه دلالان تبدیل شده که با قیمت اندک محصول را از باغداران می خرند .
خبرنگار : زهره کرمی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7330/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.