هاشم صوفی روز یکشنبه در نشست اعضای شورای پدافند غیرعامل استان همدان بیان کرد: 84 مورد از رزمایش ها توسط قرارگاه های شهرستانی پدافند غیرعامل برگزار شده است.
وی ادامه داد: پایان هفته جاری بزرگترین رزمایش پدافند غیرعامل با محوریت سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان برگزار می شود.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان همدان بیان کرد: این اداره کل در راستای فرهنگسازی و آشنایی مردم با حضور عملکردی پدافند غیرعامل اقدام به برگزاری هفت گردهمایی و همایش بزرگ استانی با حضور 2 هزار و 500 مخاطب در سالجاری کرده است.
صوفی، تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل شهری در مرکز استان، شناسایی 201 مورد از ماکز ثفل استان، پیگیری برای رعایت پیوست پدافند غیرعامل برای تمامی طرح ها، بهره برداری از محل فرود بالگرد در بیشتر بیمارستانها، جانمایی و نصب دوربین های حفاظتی در مراکز درمانی و بیمارستانی را از مهمترین اقدام های صورت گرفته توسط اداره کل پدافند غیرعامل همدان برشمرد.
وی ادامه داد: در حوزه پیشگیری از تهدیدهای کشاورزی اقدام به ردیابی و پایش بیش از 29 هزار هکتار از مزارع و و باغات بر علیه آفات و بیماری های قرنطینه ای و ردیابی آفت کرم خراط در بیش از 15 هزار هکتار از باغات گردوی استان شده است.
دبیر کارگروه بهداشت، سلامت و بیولوژیک پدافند غیرعامل استان همدان نیز در این جلسه گفت: حوزه بهداشت عمومی یکی از حوزه های بسیار مهم در پدافند غیرعامل به شمار می رود.
حبیب الله موسوی بهار افزود: برای حفاظت از زیر ساخت ها، استمرار خدمات ضروری، حفاظت از تجهیزات و تامین نیازهای مردم، اقداماتی توسط این کارگروه صورت گرفته است.
وی، تامین برق و آب اضطراری، سوخت دوم، مشعل دوگانه سوز، احداث محل فرود بالگرد در مراکز درمانی 6 شهرستان، انجام آزمایش نفوذ به شبکه و تهیه مداوم نسخه های پشتیبان از اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی را از اقدام های صورت گرفته برشمرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در این جلسه گفت: تمامی واحدهای دانشگاه دارای کارشناس پدافند غیرعامل هستند و موضوع امنیت شبکه در تمامی قراردادهای نرم افزاری مورد نظر قرار گرفته است.
موسوی بهار افزود: به منظور آموزش مدیران و کارشناسان، کارگاه های پدافند غیرعامل به صورت مستمر برای این طیف برگزار می شود.
وی اضافه کرد: امکان برقراری ارتباط بیمار با اورژانس از طریق پیامک فراهم شده و همچنین 15 خط تلفن ماهواره ای، برای مدیران و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی به منظور استفاده در مواقع ضروری خریداری شده است.
وی با تاکید بر اینکه سند راهبردی پدافند زیستی در حوزه انسان تهیه شده است، اظهارکرد: دارایی ها، نقاط حساس و مهم و اولویت بندی، آسیب شناسی و تهدید شناسی آنها برای سازمان های عضو کارگروه انجام شده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان نیز در این نشست عنوان کرد: کارگروه سایبری استان حدود چهار سال پیش تشکیل و راه اندازی و ساختاری برای افزایش تعامل با دیگر دستگاه ها در همدان ایجاد شد.
مجتبی ساکی افزود: هم اینک در تمامی دستگاه های اجرایی استان کمیته راهبری و فناوری اطلاعات تشکیل شده است.
وی بیان کرد: مراکز حیاتی این استان در یک طبقه بندی به سه بخش حیاتی، حساس و مهم تقسیم بندی شده و برای امنیت هر بخش نسخه ای طراحی شده است.
دبیر کارگروه سایبری پدافند غیرعامل همدان گفت: همدان دارای یک مرکز داده ها (دیتا سنتر) است و اداره کل فناوری اطلاعات دنبال ایجاد یک مرکز دیگر برای داده ها است.
ساکب یادآوری کرد: شماری از دستگاه های اجرایی از بی سیم برای ارتباط استفاده می کردند که با اتصال آنها به فیبر نوری این رویه ساماندهی شد.
وی اظهار کرد: سیستمی طراحی شده تا در صورت تماس شهروندان با اورژانس یا آتش نشانی، آدرس پستی تماس گیرنده نیز به صورت سیتمی بر روی تلفن قابل مشاهده باشد که این سیستم برای مشخص کردن مکانی که فرد با تلفن همراه به مراکز امدادی تماس برقرار می کنند نیز راه اندازی می شود.
شورای پدافند غیرعامل استان همدان با حضور استاندار همدان، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و معاونان وی و مسئولان اجرایی تشکیل شد.
7526/2090
گزارش از: علیرضا جهانگیری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.