به گزارش خبرنگار ایرنا ، دستکم 300 روستا در این مناطق به عنوان بخش ییلاقی و کوهستانی سه شهرستان بهشهر ، نکا و گلوگاه واقع هستند که جمعیت ثابت ساکن در آنها و مسافران و گردشگران طی سال های گذشته همواره در مقابل گله از این وضعیت ، پاسخ ' بزودی مشکل حل می شود ' را از مسئولان مخابرات دریافت کرده اند.
این در حالی است که استان مازندارن دومین استان کشور بعد از تهران در بخش ضریب نفوذ اینترنت است و در کاربری تلفن همراه نیز جایگاه برتر کشور را در اختیار دارد.
مشکل 70 درصد از روستاهای این مناطق در زمینه ارتباطی تنها به نبود آنتن دهی مناسب تلفن همراه و اینترنت خلاصه نمی شود ، بلکه اغلب اوقات از نداشتن پوشش کامل تلفن ثابت نیز محرومند ، مشکلاتی که بویژه سبب می شود تا جوانان رغبتی به ماندگاری در منطقه نداشته و راهی مناطق شهری و روستائی جلگه ای شوند.
حل نشدن این مشکلات با وجود طرح مکرر آن در سال های گذشته سبب شد تا نشست ویژه ای یکشنبه شب با حضور فرمانداران، بخشداران و دیگر مسئولان شرق مازندران در حوزه ارتباطات و فن آوری اطلاعات تشکیل و بار دیگر موضوع مورد بررسی قرار گیرد.
** پوشش مخابراتی ضعیف در 70 درصد روستاهای بالادست
نماینده مردم بهشهر ، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی در این نشست که در فرمانداری بهشهر تشکیل شد ، گفت : ارتقاء کیفیت مخابرات و فناوری اطلاعات و زیرساخت های لازم این حوزه نیاز ضروری منطقه است.
علی محمد شاعری افزود : آنچه مسلم است شرق مازندران پایین ترین شاخصه ها را در استان مازندران دارد و در بخش اینرنت و پوشش مخابراتی به خصوص در هزارجریب پوشش مخابراتی ضعیف و امکان دسترسی محدود است.
وی ادامه داد : یکی از اولویت های مهم مردم اکنون در بخش مخابرات است و در بخش شهری، ضریب نفوذ اینترنت از دومین استان کشور بعد از تهران هستیم اما تعادل مناسبی در پوشش اینترنت شهر و روستا وجود ندارد.
شاعری گفت : از 300 روستای شرق مازندران بیش از 70 درصد آنتن دهی مناسب تلفن همراه ندارند و در مجموع 200 روستای ما با مشکل پوشش تلفن همراه اول ، ایرانسل و ثابت مواجه هستند و در داخل شهرها هم مشکل زیرساخت داریم.
نماینده مردم شرق مازندارن در مجلس شورای اسلامی افزود : مشکل اصلی ما پوشش مخابراتی است که باید با همراهی مناسب مسوولان استانی حل شود.
** مهاجرت ، نتیجه فراهم نبودن زیرساخت مناسب ارتباطی
فرماندار بهشهر هم با اعلام اینکه اصلا آنتن دهی مناسبی در بخش مخابرات و تلفن وجود ندارد، بیان داشت : فراهم نبودن زیرساخت مناسب آنتن دهی تلفن در روستاها، مهاجرت را شدید می کند .
سید خالق سجادی افزود : تلاش شده تا زیر ساخت های مناسب در این بخش فراهم شود ، اما با وجود همه تلاش های انجام شده از حداقل ها محروم هستیم و بیش از 70 درصد روستاهای ما با مشکلات آنتن دهی موبایل و اینرتنت رو به رو هستند.
وی ادامه داد : ارائه خدمات مناسب برای افزایش ماندگاری در روستاها از مهم ترین وظایف ماست که باید با قوت انجام شود.
محمدرضا تباکی فرماندار گلوگاه هم با اشاره به آنتن دهی ضغیف و نقطه ای تلفن در روستاهای بالادست این شهرستان ، گفت : از 13 روستای بالادست گلوگاه آنتن دهی همراه اول در همه روستاها ضعیف است و نقطه ای آنتن دهی داریم و در ایرانسل هم تنها چهار روستا آنتن دهی ضعیف و 9 روستا اصلا آنتن دهی ندارند.
** برخورداری تمام روستاهای بالای 20 خانوار شرق مازندران از اینترنت پرسرعت تا پایان سال
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران هم در این جلسه گفت : وضعیت زیر ساخت مخابراتی و اینترنتی مازندارن بسیار مناسب است اما در روستاهای بالادست این استان با مشکلاتی رو به رو هستیم.
یدالله طهماسبی افزود : مهم ترین مشکلات ما در روستاهای بالادست و شهرستان هایی است که دارای روستاهای کوهستانی هستند.
وی ادامه داد: نگاه ما نگاه استانی است و تلاش داریم تا با استفاده از رومینگ روستایی مشکلات موجود حل و فصل شود.
این مسوول بیان داشت : در وضعیت ای دی اس ال در شرق مازندران مشکل جدی نداریم و با قرارداد جدیدی که منعقد شده است تا آخر سال تمام روستاهای بالای 20 خانوار اینترنت پرسرعت خواهند داشت.
طهماسبی گفت : اکنون 73 درصد افرادی که از اینترنت استفاده می کنند برای استفاده از شبکه اجتماعی است و تنها سه درصد افراد از تجارت الکترونیک و مابقی از بخش های دیگر استفاده می کنند.
خبرنگار: مریم نظری ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7332/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.