به گزارش ایرنا، حبیب الله خجسته پور روز یکشنبه در جلسه شورای پدافند غیر عامل که در محل استانداری لرستان برگزار شد اظهار کرد: با توجه به مختصات سیاسی دنیا و فعل و انفعالاتی که بین دولت ها و کشورهای مختلف وجود دارد همواره تهدیداتی متوجه کشور است و در عین حال به واسطه تغییرات اقلیمی و طبیعی و یا انسانی نیز احتمال بروز مخاطراتی وجود دارد که پدافند غیرعامل عرصه ای برای ارتقای آمادگی و جلوگیری از اینگونه تهدیدات است.
خجسته پور اظهار کرد:در برابر تهدیدات احتمالی با منشا داخلی و خارجی باید آمادگی و امداد به موقعی داشت تا در صورت بروز حادثه ای به مرحله بحران نرسیم.
به گفته وی ما همواره در معرض تهدیداتی قرار داریم که غلبه بر این تهدیدات نیازمند اقداماتی موثر در حوزه پدافند غیرعامل است تا دستگاه های اجرایی مختلف در هر بخشی که مرتبط با آن هستند آمادگی مدیریت یک شرایط مخاطره آمیز را داشته باشند بدون اینکه دچار کمترین آسیب و یا بحرانی شوند.
خجسته پور گفت: لازم است فرهنگ سازی شود تا عموم مردم نیر به اهمیت وضرورت این موضوع واقف باشند که در این مسیر باید از تبلیغات و توان رسانه ها بهره گرفت.
وی با اشاره به اجرای مانورها مختلفی که باید در هفته پدافند غیر عامل در برخی دستگاه های اجرایی صورت گیرد گفت: بهتر است این مانورها به منظور بازدهی بیشتر در شرایط واقعی برگزار شوند و صرفا با هدف مانورهای نمایشی نباشد.

**برگزاری مانورهای پدافند غیرعامل در هفته نکوداشت پدافند غیر عامل
مدیرکل پدافند غیرعامل لرستان نیز گفت: دوم تا دوازدهم آبان ماه بعنوان هفته پدافند غیرعامل در کشور نام دارد که در این هفته برنامه های مختلفی اجرا می شود از جمله این برنامه ها در استان لرستان برگزاری مانورهای مختلف در عرصه پدافند غیرعامل در دستگاه های اجرایی مختلف است تا میزان آمادگی آنها در برابر مخاطان احتمالی سنجیده شود.
علی سیف افزود: تشکیل ستاد نکوداشت هفته پدافند غیرعامل ، نواخته شدن زنگ پدافند غیرعامل و افتتاح برخی طرح های عمرانی مربتط با پدافند غیر عامل از دیگر برنامه های این هفته است.
به گفته وی تولید محصولات فرهنگی و تبلیغی، انجام تبلیغات محیطی، برگزاری نمایشگاههای مرتبط با حوزه پدافند غیرعامل در ادارات و اجرای صبحگاه های مشترک از دیگر برنامه های مورد توجه در هفته نکوداشت پدافند غیرعامل است.

**ثبت 179 حمله و 48 بدافزار
شهاب حیدری ، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان نیز گفت: در راستای ارتقای امنیت شبکه ها چهار دوره آموزشی برگزار شد و تعداد هفت زیر شبکه با هدف ثبت کشف بدافزارها و حملات اینترنتی فعال شده است.
وی با بیان اینکه از هفت شبکه ای که در استان بعنوان شبکه های به دام اندازی حملات اینترنتی فعالیت دارند، یک حمله از یک شرکت امریکایی ثبت شده است ، گفت: در مجموع 179 حمله اینترنتی در استان ثبت شده که بیشترین این حملات متوجه سازمان صنعت ،معدن و تجارت بوده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان لرستان افزود: همچنین تعداد 48 مورد بدافزار نیز با فعال سازی زیرشبکه ها کشف شده که گزارش کشف این موارد به سازمان فناوری اطلاعات اعلام شده است.
وی با اشاره به برگزاری 2 مانور در شرکت مخابرات استان گفت: 30 نفر از مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات دستگاههای اجرایی را در زمینه ارتقای سیستم های نرم افزاری و شبکه آموزش داده ایم.
1920/6060
خبرنگار:مهری دریکوند**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.