حسینعلی نوروزی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با یادآوری اینکه پس از شکل گیری ستاد اربعین ، حوزه بهداشت اقدام به برگزاری نشست هایی با مسئولان ایستگاه های صلواتی و توجیه آنها در زمینه رعایت نکات بهداشتی کرده است اضافه کرد: مراکز بهداشت شهرستانها با برگزاری نشست هایی تخصصی با فعالان در ایستگاه های صلواتی بر ضرورت رعایت مسائل و ضوابط بهداشتی برای پیشگیری از بروز بیماری تاکید کردند.
وی بیان کرد: تمامی افراد فعال در ایستگاه های صلواتی باید دارای کارت سلامت باشند و مرکز بهداشت در این راستا بدون دریافت هزینه و در کمترین زمان اقدام به صدور 50 مورد کارت کرده است.
مدیر بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اعلام کرد: این مرکز آمادگی دارد پس از دریافت آزمایش های پزشکی مورد نیاز برای متقاضیان کارت سلامت صادر کند.
نوروزی گفت: بنرهای حاوی نکات آموزشی بهداشتی در مجاورت ایستگاه های صلواتی نصب شده است همچنین تاکید شده که افراد فاقد کارت سلامت و غیر مسئول مجاز به مداخله در توزیع غذا بین زائران اربعین حسینی نیستند.
وی افزود: 800 مورد کلرسنجی از آب های که در ایستگاه های صلواتی توزیع می شود انجام شده و 15 مورد نمونه برداری برای بررسی بیشتر در اختیار آزمایشگاه قرار گرفته است.
وی ادامه داد: مرکز بهداشت اقدام به توزیع لیوان های یک بار مصرف کاغذی به جای لیوان های سلولزی در ایستگاه های صلواتی کرده تا فرهنگ استفاده از یک بار مصرف های استاندارد افزایش یابد.
مدیر بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: غذای مورد نیاز زائران نباید در داخل ایستگاه های صلواتی طبخ شود بلکه باید در مکان مناسب و مورد تایید مرکز بهداشت نظیر رستوران، غذاخوری، مسجد یا حسینیه ای طبخ شده سپس در ایستگاه های صلواتی توزیع شود.
وی اضافه کرد: کارشناسان بهداشت محیط علاوه بر نحوه طبخ غذا بر توزیع کننده مواد غذایی و خوراکی در حواشی ایستگاه های صلواتی نظارت دارند و تاکنون 48 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی را جمع آوری و معدوم کردند.
روزانه 80 هزار پرس غذا بین زائران اربعین حسینی در استان همدان توزیع می شود.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.