مجید برخورداری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس پایش مستمر و بی وقفه از سوی کارشناسان شرکت آبفای قزوین، کیفیت آب آشامیدنی در این شهر بالا و از سلامت کامل برخوردار است.
وی اظهار کرد: شهروندان قزوینی باید اطمینان داشته باشند که این آب هیچ گونه مشکل کیفی و بهداشتی ندارد و این موضوع از سوی مراکز و مراجع بهداشتی استان (دانشگاه علوم پزشکی ) نیز مورد تائید است.
به گفته وی نمونه برداری میکروبی از آب آشامیدنی قزوین بیانگر افزایش کیفت این آب نسبت به سال های گذشته است.
سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در ادامه به فعالیت 60گانه چاه های آب شرب قزوین اشاره کرد و گفت: یکی از این چاه ها که در منطقه شرق قزوین واقع شده اخیرا به دلیل اثرات و پیامدهای خشکسالی 2 دهه اخیر دچار ریزش دیواره شده بود.
برخورداری ادامه داد: با توجه به اینکه این چاه بعد از انجام عمل گند زدایی و کلر زنی به صورت مستقیم وارد شبکه آب شرب قزوین می شد در نتیجه در منطقه ولیعصر و ابتدای بلوار خرمشهر برای ساعاتی در شب گذشته با افزایش کدورت آب مواجه شدیم.
وی تصریح کرد: البته این کدر بودن آب در این منطقه دارای هیچ گونه مشکل میکروبی یا عوامل بیماریزا و مضر برای بدن انسان نبوده است.
برخورداری اضافه کرد:بعد از این اتفاق بلافاصله ضمن خاموش کردن چاه مذکور عملیات تخلیه شبکه صورت گرفت و آب خیابان یاد شده از سایر منابع تامین شد.
وی تاکید کرد: در حال حاضر هیچ گونه مشکل کیفی و یا کدورتی آب در هیچ یک از مناطق قزوین وجود ندارد.
برخورداری در پایان افزود: در مجموع آب شرب شهرهای استان قزوین به میزان استاندارد کلر زنی شده و با تائید دانشگاه علوم پزشکی استان هیچ گونه مشکل کیفی ندارد.
شب گذشته برخی از ساکنان بلوار خرمشهر و تقاطع ولی عصر (ع) از کدر و گل آلود بودن آب لوله کشی منازل خود خبر داده بودند.
شرکت آب و فاضلاب استان قزوین دارای بیش از 270هزار مشترک است.
7390*3013
خبرنگار : گیتی سیمیاری**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.