کامران سلیمان پور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: استان ایلام از معدود استان هایی است که طرح سبوس گیری در آرد مصرف آن از 15 درصد به 12 درصد کاهش یافته است.
وی افزود: تا پیش از این میزان سبوس گیری آرد مصرفی استان ایلام پایین تر از حد نرمال و استاندارد بود اما با انجام این طرح افزایش سبوس در آرد پخت نان استان به 12 درصد و وضعیت نرمال رسیده است.
سلیمان پور با توجه به اینکه افزایش سبوس در آرد موجب تیره تر شدن نان می شود، تاکید کرد: همین تیره شدن نان اعتراضاتی را در بین برخی از نانوایان و خریداران به همراه داشته و موجب عدم تمایل مردم به خرید نان شده است.
وی یادآور شد: طرح سبوس گیری آرد مسرفی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایلام از اواخر سال گذشته آغاز شد و در هفته های اخیر روند افزایش تدریجی سبوس به آرد ادامه یافت.
به گفته وی، این افزایش سه درصد سبوس به آرد مصرفی پخت نان در کارخانه های تولید آرد انجام می شود و آموزش های لازم به نانوایان برای پخت کیفی نان و زمان تخمیر آن ارائه شده است.
سلیمان پور اضافه کرد: کاهش مصرف نان سفید و حذف تدریجی این نوع نان در سبد خرید خانوارها از اهداف اصلی طرح کاهش سبوس گیری و افزایش سبوس به آرد است.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان ایلام گفت: باید مصرف سبوس و نان سبوس دار در بین مردم نهادینه شود و مصرف کنندگان نان از فواید و مزایای مصرف سبوس به خوبی آگاه باشند.
به گزارش ایرنا، سبوس به علت برخوداری از فیبر فراوان از ایجاد بیماری های گوارشی چون یبوست جلوگیری می کند.
استان ایلام داری 700 واحد نانوایی است.
خبرنگار: زهرا موسوی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7172/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.