دکتر قاسم ایزدی افزود: بیمارستان ها بر اساس معیارهای اعتبار بخشی ملی و بر اساس یک دستورالعمل استاندارد برای تعیین درجه، مورد پایش قرار می گیرند و این بررسی هم عملکردی و هم ساختاری است و بر اساس آن به درجه های 4، 3، 2 ، یک و عالی طبقه بندی می شوند.
وی یادآور شد: با توجه به تاکید دانشگاه علوم پزشکی شیراز به رعایت استانداردها در مراکز درمانی در حال حاضر بیمارستان درجه 4 در فارس نداریم و تنها 4 مرکز درمانی درجه 3 هستند که یک مورد در شیراز و 3 بیمارستان در شهرستان ها فعال است.
دکتر ایزدی عنوان کرد:‌ از 58 بیمارستان خصوصی و دولتی استان 13 مورد درجه 2 و بقیه هم درجه یک هستند و در این خصوص وضعیت دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم سطح کشور و حتی مطلوب تر است.
این مسئول دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به بررسی وضعیت اعتبار بخشی بیمارستان های استان باید بگوییم که این مراکز درمانی قابل اعتماد بوده و مردم به عنوان مراجعه کننده نباید نگران باشند.
دکتر ایزدی افزود: طبق بررسی های صورت گرفته در حال حاضر هیچ یک از بیمارستان های استان زیراستاندارد نیستند و از 100 حداقل نمره 20 را دریافت کرده اند، نمره مراکز درجه یک نیز از 60 بالاتر است.
این مسئول دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان کرد: ‌اعتبار بخشی و درجه بندی بیمارستان ها بر اساس 903 سنجه استاندارد انجام می گیرد و مواردی از قبیل مدیریت و رهبری، اورژانس، بهداشت، تجهیزات و خدمات پاراکلینیک در این حیطه قرار دارد.
دکتر ایزدی گفت: با پایش های هر ساله نمره نهایی بیمارستان ها برای درجه بندی از سوی تیم وزارت بهداشت تعیین می شود و اگر استانداردها از سال گذشته کمتر شده باشد،‌ درجه مربوطه نیز کاهش می یابد، به طور مثال یک مرکز درمانی در استان که استانداردها را به حد نصاب نرسانده، مجوز فعالیت به آن داده نشده است.
این مسئول دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود:‌ درجه بیمارستان روی میزان اعتبار مالی و درآمد آن تاثیر مستقیم می گذارد و تعرفه ها نیز براساس این درجه مشخص می شود و به همین دلیل رقابت مطلوبی در این خصوص وجود دارد که در حفظ استانداردها تاثیر گذار است.

 

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 710694
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.