حسینعلی نوروزی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 23 هزار و 800 مورد بازرسی از 25 اسفند ماه سال گذشته تاکنون از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی حساس صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: به دنبال بازرسی های صورت گرفته و 394 مورد نمونه برداری از مواد غذایی، 30 تن و 700 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی کشف و معدوم شد.
مدیر بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اضافه کرد: همچنین از وضعیت بهداشت محیطی اماکن عمومی حساس از جمله آرایشگاه ها، هتل ها و مراکز اقامتی پنج هزار و 740 مورد بازرسی انجام شد.
نوروزی بیان کرد: تیم های بازرسی دانشگاه علوم پزشکی در این مدت 501 مورد بازدید از اماکن بین راهی با هدف کنترل بهداشت فردی و بهداشت مواد غذایی انجام دادند.
وی اظهارکرد: 873 مرکز و اماکن متخلف از 25 اسفند سال گذشته تاکنون به مراجع قضایی معرفی و 84 مرکز و اماکن بین راهی متخلف تعطیل شد.
مدیر بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: با توجه به نقش و اهمیت آب در سلامت شهروندان یک هزار و 741 مورد بازرسی از سامانه های آبرسانی صورت گرفته است.
نوروزی افزود: از 25 اسفند سال گذشته تاکنون یک هزار و 300 مورد نمونه برداری میکروبی آب صورت گرفته و 15هزار و 430 نوبت آب آشامیدنی استان کلر سنجی شده است.
وی صدور 2 هزار و 919 کارت بهداشت و رسیدگی و پاسخگویی به 198 مورد شکایت مردمی که از طریق سامانه 190 دریافت شده بود را از دیگر اقدام های صورت گرفته توسط دانشگاه علوم پزشکی همدان برشمرد.
طرح سلامت نوروزی از 25 اسفند سال 95 آغاز و تا پایان تعطیلات نوروزی سال جاری ادامه دارد.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.