حسینعلی نوروزی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح سلامت نوروزی از ابتدای اسفندماه سال جاری به مدت 45 روز آغاز و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد.
وی اضافه کرد: 18 تیم بازرسی بهداشت محیط با استعداد 138 بازرس در این طرح مشارکت دارند و از ساعت هشت صبح به مدت 12 ساعت اقدام به سرکشی، نظارت و کنترل می کنند.
وی بیان کرد: تیم های بازرسی شبانه برای شهرهای بزرگ استان نیز پیش بینی شده است و علاوه بر این در صورت تماس با سامانه 190 به شکایت و موارد درخواستی شهروندان به سرعت رسیدگی می شود.
مدیر بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان همدان نظارت بر مراکز عرضه و توزیع مواد غذایی حساس شامل ساندویچی، کبابی، رستوران ها و مراکز بین راهی، اماکن اقامتی نظیر هتل و مسافرخانه ها و سامانه های آبرسانی را از اهداف اجرای طرح نوروزی سلامت برشمرد.
نوروزی گفت: بازرسی و کنترل 20 هزار مرکز مورد هدف دانشگاه علوم پزشکی است که تاکنون 24 هزار مورد بازرسی از این مراکز صورت گرفته است.
وی بیان کرد: 24 تن و 500 کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف و آلوده شامل انواع مواد غذایی، برنج ، نوشیدنی ها، مواد پروتئینی و غذاهای غیرقابل مصرف و تاریخ گذشته اسفندماه سالجاری توسط تیم های بازرسی بهداشت محیط کشف و معدوم شده است.
مدیر بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: 15 هزار مورد کلر سنجی آب در اسفندماه صورت گرفته و 800 نمونه آب به آزمایشگاه علوم پزشکی ارسال شده که تاکنون آلودگی آب که موجب به خطر افتادن سلامتی شهروندان شده باشد، گزارش نشده است.
نوروزی اضافه کرد: از ابتدای اسفندماه تاکنون 840 متخلف بهداشتی در همدان اخطاریه دریافت کرده و به مراجع قضایی معرفی شدند .
وی بیان کرد: متخلفان شامل دست فروشان مواد غذایی، دوره گرد مواد غذایی و متصدیان اماکن دارای ایرادهای بهداشتی می شود.
وی تصریح کرد: چهار واحد از 63 واحد عرضه مواد غذایی که در یکماه گذشته پلمپ شدند متعلق به رستورانها و مراکز عرضه غذای بین راهی استان همدان است.
وی بیان کرد: در یکماه گذشته 32 شهروند به سامانه 190 تماس برقرار کردند که تیم های بازرسی به شکایات آنها رسیدگی کرده اند.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.