سیامک اسدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس تفاهم نامه منعقده بین سازمان انتقال خون ایران و مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور مقرر شده خدمات مربوط به خون رسانی به مصدومان قبل از رسیدن بیمار به بیمارستان انجام شود و این طرح به صورت آزمایشی از این استان آغاز می شود.
وی اظهار کرد: با توجه به راه ندازی اورژانس هوایی این استان انتقال خون زنجان تعدادی گروه خونی O منفی در اختیار بانک خون مرکز آموزشی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان قرار می دهد، تا فقط در ماموریت های آمبولانس هوایی مورد استفاده قرار گیرد.
اسدی افزود: انتخاب این استان برای انجام آزمایشی این برنامه به دلایلی باز می گردد که از آن جمله می توان به راه اندازی اورژانس هوایی، مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی، موقعیت خاص جغرافیایی و همکاری خوب دانشگاه علوم پزشکی و انتقال خون این استان اشاره کرد.
وی بیان کرد: با توجه به بالابودن وقوع حوادث ترافیکی در این استان به ویژه افزایش آن در ایام تعطیلات نوروزی این برنامه از اول فروردین سال 96، اجرا می شود.
مدیرکل انتقال خون استان زنجان ادامه داد: خونی که بر اساس این تفاهمنامه در اختیار بانک خون مرکز آموزشی و درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان قرار می گیرد، گروه خونی O منفی و دهنده همگانی است و این استان در ذخیره این نوع فرآورده خونی مشکلی ندارد.
وی خاطر نشان کرد: این اداره کل تلاش دارد با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان تجهیزات مناسبی برای حمل ونقل فرآورده های خونی و حفظ زنجیره سرما برای تامین فرآورده های با کیفیت و بهنگام به مصدومان و یا بیمارانی که از خدمات آمبولانس هوایی استفاده می کند ارائه کند.
به گفته وی، در صورت موفقیت آمیز بودن، این طرح در سطح کشور اجرایی خواهد شد.
6085/7320
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.