به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی معاون بهداشتی دانشگاه در مانور بسیج سلامت نوروزی یکشنبه اظهار کرد : فعالیت اصولی بر اساس آیین نامه ها ،عدم اعمال سلیقه شخصی، برخورد قاطعانه با متخلفان و توجه ویژه به تامین سلامت مردم دستور کار بازرسان بهداشت محیط و حرفه ای است .
دکتر'سید احمد هاشمی ' با اشاره به این که بهداشت محیط ویترین معاونت بهداشتی دانشگاه از دید ناظران بیرونی است، تصریح کرد :در ایام سفرهای نوروزی مخاطرات سلامت بیشتر می شود و متاسفانه برخی سودجویان از بهداشت غافل می شوند و سلامت مردم را به مخاطره می اندازند .
وی با تاکید بر این که تضمین سلامتی و بهداشت مردم نیاز به زمان و آموزش دارد بر رعایت بهداشت فردی در محیط کار و بهداشت مواد غذایی تاکید و اظهار کرد: رویکرد بهداشت محیط در دهه اخیر تغییر کرده و سازمان های دخیل سلامت ورود پیدا کرده اند و نوع کار تغییر یافته است.
هاشمی ، هدف را تضمین سلامت مردم عنوان کرد و گفت: انتظار ما این است بحث آموزش جزو اصول اولیه کار در حوزه بهداشت باشد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه باید در حوزه بهداشت محیط علاقمند به ارایه وظایف و برخورد عادلانه و مهربانانه باشیم افزود: ارجاع به مراجع قانونی بهتر است در مراحل آخر در دستور کار قرار گیرد.
دکتر هاشمی با باین اینکه که رعایت حال مردم و رفتار عادلانه را توصیه کرده ایم ولی با متخلفان برخورد عاقلانه خواهد شد و اگر همکاران و بازرسان بهداشتی ما خطایی دیدند و برخورد نکردند ما برخورد جدی خواهیم داشت.
وی توصیه کرد: دستور العمل ها باید به طور مرتب پیگیری و مرور شود تا بازدید ها بر اساس آیین نامه انجام شود .
مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی نیز گفت : این طرح هرساله با نزدیک شدن ایام تعطیلات نوروزی با افزایش فعالیت برخی از مراکز تهیه ، توزیع ، عرضه و فروش مواد غذایی در سطح شهر و کنار جاده ها از سوی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و مجموعه ای از ادارات مرتبط مسئولیت تامین شرایط بهداشتی و پیشگیری از بروز اپیدمی های منتقله از آب و غذا در این ایام را برعهده دارند اجرا می شود.
محمود بهنیا افزود: برنامه بسیج سلامت نوروزی از ابتدای اسفند ماه آغاز شده و تا پایان پانزدهم فروردین ماه 96 به صورت شبانه روزی در کلیه روزها با تاکید بر اماکن و مراکز حساس استان اجرا می شود.
استان 941هزا ر نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور در مسیر مسافر نورزی به شمال کشورو مشهد مقدس است .
1744 /7189خبرنگار: بتول صارمی **انتشاردهنده: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.