به گزارش ایرنا، علیرضا رئیسی روز سه شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان بوشهر افزود: پیش بینی شده تا مهر ماه سال آینده کل جمعیت استان بوشهر زیر پوشش این سامانه قرار گیرند.
وی بیان کرد: با راه اندازی این سامانه مردم از شناسنامه الکترونیکی سلامت شامل اطلاعات کامل از بیماری ها، سوابق جراحی، واکسیناسیون و بیماری های مزمن برای درمان و معالجه بهره مند می شوند.
رئیسی افزود: پوشه های خانوارها و دفاتر مربوط به خدمات و برنامه های بهداشتی، درمانی نیز در این سامانه جمع آوری می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر ادامه داد: در گروه های سنی نوجوانان، جوانان و میان سالان با غربالگری انجام شده روی 33 هزار و 355 نفر 104 نفر دارای اعتیاد به موادمخدر شناسایی شدند.
وی گفت: از این شمار 81 مورد نیاز به مراقبت داشتند که زیر پوشش درمانی قرار گرفتند.
رئیسی تاکید کرد: در حوزه اعتیاد پیشگیری به مراتب تاثیر بیشتری دارد و باید بجد مورد توجه دستگاههای متولی قرار گیرد.
وی اضافه کرد: در برخی موارد که افراد در معرض ابتلا به خشونت و اعتیاد هستند، پیش از ازدواج آنها باید زیر پوشش درمانی قرار گیرند.
رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دانشگاه علوم پزشکی 2 هزار و 100 دانشجو زیر پوشش دارد که در قالب کارگاههای مختلف آموزش هایی با موضوع های موادمخدر و عوارض آن، راه های مقابله با استرس و پیدا کردن جرات نه گفتن، به آنها ارائه شده است.
وی یادآور شد: در حوزه کارگاههای پیشگیری نیز همایش هایی با حضور یکهزار و 500 نفر از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی در سطح استان بوشهر برگزار شده است.
7212/6043** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.