سید حبیب‌الله موسوی بهار روز دوشنبه در آیین افتتاحیه گردهمایی تخصصی منطقه‌ ای حلال تاکید کرد: اهمیت موضوع غذا موجب قرار گرفتن واژه امنیت در کنار آن شده است.
وی اضافه کرد: در آموزه های دینی و قرآن کریم نیز بر سلامت غذا تاکید شده چون نوع غذا در اخلاق و رفتار ، بهره هوشی و نوع تفکر انسان نقش دارد.
وی تصریح کرد: اقدام نامناسب برخی افراد در زمینه تغذیه و مواد غذایی نامناسب فجایع زیادی را به همراه داشته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: استفاده از مواد اولیه آلوده توسط برخی واحدهای صنایع غذایی یک رفتار ناپسند است و تبعات این اقدام دامن آنها را خواهد گرفت.
وی تاکید کرد: صنایع غذایی کشور مکلف به تامین مواد غذای سالم هستند با این وجود شهروندان باید به کیفیت غذای مصرفی توجه داشته باشند.
موسوی بهار با ذکر ضرورت اهمیت دادن به غذا برای افزایش امید به زندگی گفت: یکی از رهاوردهای منفی سبک زندگی غلط به ویژه در مصرف مواد غذایی کاهش عمر مفید انسان است.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز بر ضرورت اصلاح الگوهای غذایی به ویژه در جمع های خانوادگی تاکید کرد و گفت: فرآورده‌های حلال از ایمنی بالایی برخوردار هستند زیرا قرارگیری واژه حلال کنار فرآورده‌های سلامت محور نشان‌دهنده سلامت آنان است.
دکتر ایرج خدادادی افزود: درج واژه حلال در کشورهای مختلف نشان دهنده سلامت فقهی یک محصول است و اگر غذاهای سالم در سبد خانوارها قرار گیرد شاهد بسیاری از بیماری ها در جامعه نخواهیم بود.
یک استاد حوزه و دانشگاه نیز گفت: سازمان غذا و دارو و مرکز تحقیقات ملی حلال مبتنی بر علم و دانش هستند.
حجت السلام صادقی افزود: حوزه غذا و دارو، دانشی است که علاوه بر علوم جدید، علوم دینی نیز به آن راه دارد و در این بستر موضوع حلال دنبال می شود.
وی تاکید کرد: مسئولان فنی مرزبانان نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران هستند و مرزبانی از سلامت مردم مرزبانی شایسته ای است که مسئولان فنی در راس آن قرار دارند.
وی ادامه داد: مسئولان فنی مکلف به رعایت وظایف شرعی شامل کنترل حلال و حرام هستند که این مولفه ها تاثیر زیادی در جسم و روح انسان دارد.
در این گردهمایی تقسیم بندی فقهی خوراکی ها و آشامیدنی ها برای حاضران شرح داده شد همچنین خانم رضا زاده کارشناس مرکز ملی تحقیقات حلال جمهوری اسلامی ایران نیز برای مسئولان فنی نحوه صدور گواهی حلال برای محصولات تولیدی صنایع تولیدی را تشریح کردند.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.