به گزارش ایرنا ، خدمات درمانی و بهداشتی کمیته امداد امام خمینی (ره) در قالب سرفصل‌های مختلفی و بر اساس نیاز جامعه هدف به آنها ارائه می شود که ارائه خدمات درمانی و کمک به ارتقا شاخص‌های بهداشتی گروههای مختلف مددجویی تحت حمایت این نهاد ازاهداف مهم این نهاد در حوزه بهداشت و درمان به شمار می ورد.
کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر پنج سال دارای سوء تغذیه از کارهای مهم کمیته امداد برای ارتقای شاخص‌های سلامت این گروه از جامعه هدف این نهاد بوده و این طرح با هدف تامین سلامت کودکان مشمول دریافت این خدمت از کمیته امداد در طول سال اجرا می‌شود.
هدایت صفری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در طرح کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر پنج سال کودکان دارای سوء تغذیه از طریق مراکز و خانه‌های بهداشت استان زنجان شناسایی ‌شده و به دفاتر کمیته امداد در سطح این استان معرفی می‌شوند.
وی اظهار کرد: با بررسی‌های انجام شده در مراکز و خانه‌های بهداشت از کودکان زیر پنج سال دارای سوء تغذیه دستور اقلام مورد نظر برای بهبود تغذیه این قشر از طریق کارشناسان این مراکز صادر و متناسب با نیاز کودکان مشمول این طرح بسته‌های مواد غذایی توسط کمیته امداد استان زنجان تهیه و به این گروه از جامعه هدف ارائه می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان ادامه داد: بر اساس توافق انجام گرفته با دانشگاه علوم پزشکی استان در کنار ارائه بسته‌های مواد غذایی به کودکان زیر پنج سال مشمول طرح بهبود تغذیه آموزش‌های لازم نیز از طریق مراکز بهداشتی استان به مادران کودکان مشمول ارائه می شود.
به گفته این مسئول، برای ارزیابی میزان اثربخشی خدمات ارائه‌ شده به کودکان بهره‌مند در قالب طرح بهبود تغذیه کودکان زیر پنج سال سنجش سلامت این گروه از جامعه هدف از طریق خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی استان نیز در دوره‌های 6 ماهه انجام می‌شود.
صفری افزود: اقلام غذایی موردنیاز کودکان زیر پنج سال دارای سو تغذیه نیز بر اساس دستور تغذیه‌ای ارائه ‌شده از مراکز و خانه‌های بهداشت به‌صورت ماهیانه و مستمر از طریق فروشگاههای طرف قرارداد به آنها عرضه می‌شود.
وی بابیان اینکه به‌منظور اثربخشی خدمات کمیته امداد استان زنجان در طرح کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر پنج سال زمینه مشارکت خیران نیز در اجرای این طرح فراهم‌شده است، ادامه داد: خیران زنجانی می‌توانند با مراجعه به سایت کمیته امداد به آدرس www.emdad.ir و ورود به قسمت 'همسفره' و یا با شماره‌گیری #024*8877 * در طرح کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر پنج سال مشارکت کنند.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خاطر نشان کرد: به‌منظور کمک به رفع سو تغذیه 19 مادر باردار و شیرده نیازمند در سطح استان زنجان 9 میلیون و 880 هزارتومان تا پایان مردادماه امسال هزینه شده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 24 هزار خانوار با جمعیت 41 هزار و 600 نفر از خدمات حمایتی کمیته امداد در استان زنجان بهره‌مند هستند.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی*** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.