شهاب قصری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گلاب و عرقیجات گیاهی محصول شرکت گلچین نوین با نام تجاری پدیده، گلاب و عرقیات گیاهی کارخانه صداقت گلاب با نام تجاری لطیف، گلاب و عرقیات گیاهی با نام تجاری دو آتشه قمصر کاشان، عرقیات گیاهی متعلق به کارگاه سنتی آقای محمد کربلایی با نام تجاری ماهان و عرقیات گیاهی با نام تجاری روناس را از خوراکی های غیر مجاز اعلام کرد.
وی اظهار کرد: شهد نعناع با نام تجاری طلای سبز، شربت نعناع با نام تجاری زرین نوش، انواع نوشیدنی با نام تجاری شقایق، نوشیدنی تخم شربتی با نام تجاری کلانا، نوشیدنی گازدار مالت با طعم هلو و نوشیدنی گازدار مالت با طعم میوه های استوایی با نام تجاری ترمو نیز از نوشیدنی های غیر مجاز در بازار است.
قصری افزود: آلوچه فرآوری شده با نام تجاری کوهان، پنیر لیقوان با نام تجاری نگین، حبوبات شرکت کلان آذر با نام تجاری کلان آذر، شکلات با روکش شیری با فندق با نام تجاری HOBBI ، شکلات با نام تجاری ETI، کیک با نام تجاری شریفی، آلوچه با نام تجاری گلریز، عسل با نام تجاری به دانه گل، فرآورده یخی با نام تجاری arta danesh saci و پستانک تمام سیلیکونی با نوک گرد نام تجاری soother از خوراکی هایی است که معاونت غذا و دارو غیر مجاز بودن آن را تایید کرده است و شهروندان هنگام خرید باید به آرم تجاری کالا و تاییده وزارت بهداشت توجه کنند.
وی با اشاره به اینکه بر روی همه محصولات غذایی نشانگرهای تغذیه نصب شده است، گفت: مردم هنگام خرید محصولات غذایی حتما به برچسب و نشانگر رنگی کالا، پروانه ساخت، شناسه کارگاهی، تاریخ تولید و انقضای آن توجه کنند.
مدیر نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به مردم توصیه کرد برای اطمینان از سلامت کالاها حتما از مراکز معتبر اقدام به خرید کرده و از دست فروشی ها و مراکزی که فاقد مشخصات بهداشتی هستند، خرید نکنند.
خبرنگار: شیوا اردلان منش ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7352/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.