سرهنگ علی فکری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، هدف از برگزاری این مانور شهری را ارتقای فرهنگ نحوه صحیح استفاده از موتورسیکلت و عبور ایمن از معابر عنوان کرد.
رئیس پلیس راهور همدان افزود: آمار مجروحان سوانح درون شهری موتورسواران در نیمه نخست سالجاری پنج درصد افزایش داشت اما میزان متوفیان به همین میزان کاهش داشته است.
وی اضافه کرد: شایع ترین تخلف در بین موتور سواران استفاده نکردن از کلاه ایمنی و تردد با سرعت غیرمجاز است.
سرهنگ فکری بیان کرد: با توجه به اینکه بیشتر موتورسوارن توجهی به استفاده از کلاه ایمنی ندارند، با وقوع کوچکترین سانحه ای و ورود ضربه به قسمت سر، مصدومان دچار مرگ مغزی، جراحت و معلولیت جسمی و قطعی نخاع می شوند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: یگانه راه پیشگیری از مرگ و مصدومیت موتورسواران در سوانح رانندگی استفاده از کلاه ایمنی است؛ بنابراین در مانور موتورسواران قانونمند، پلیس راهور اقدام به هدیه دادن کلاه ایمنی به شرکت کنندگان در این همایش کرد.
سرهنگ فکری تاکید کرد: موتورسیلکت به علت داشتن وزن سبک، حجم کم و قدرت مانور بالا، موتور سوار را ترغیب به تردد با سرعت غیرمجاز و لایی کشیدن بین خودروها می کند.
وی افزود: عوامل پلیس راهور همدان در راستای برخورد با موتورسواران متخلف در 6 ماهه امسال 12 هزار دستگاه موتورسیکلت را توقیف و راهی پارکینگ کردند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی همدان اضافه کرد: طبق قانون باید موتورسیکلت افراد متخلف مدت زمانی در پارکینگ توقیف شود و سپس مالک آن نسبت به ترخیص وسیله نقلیه اقدام کند.
سرهنگ فکری افزود: به مناسبت گرامیداشت هفته ناجا، مدت زمان پیش بینی شده در قانون در این هفته لحاظ نمی شود و افرادی که موتورسیکلت آنها توقیف شود می توانند با در دست داشتن مدارک نسبت به ترخیص وسیله نقلیه خود اقدام کنند.
130 عنوان برنامه در هفته ناجا از 14 تا 20 مهر ماه در همدان برگزار می شود.
220 هزار دستگاه موتور سیکلت در همدان تردد دارند.
7526/2090
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.