به گزارش روز شنبه واحد اطلاع رسانی پلیس گیلان به ایرنا، سرهنگ محمدرضا محمدی بیان داشت: در قانون راهنمایی و رانندگی برای رانندگان متخلف نمره منفی در نظر گرفته می‌شود.
وی ادامه داد: بر اساس ماده 7 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، 20 نوع تخلف دارای نمره منفی در این دسته جای دارند و میزان نمره های منفی خودروهای عمومی و وسایل نقلیه سنگین، بیشتر از سواری های شخصی است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان تخلفاتی همچون سرعت و سبقت غیر مجاز، عبور از چراغ قرمز، حرکت به طور مارپیچ، هرگونه حرکت نمایشی مانند دورزدن در جا و حرکت موتورسیکلت ها بر روی یک چرخ، رانندگی در حالت مستی و مصرف داروهای روان گردان، عبور از محل ممنوع را از جمله جرایم دارای نمره منفی ذکر کرد.
وی خاطرنشان کرد: چنانچه متخلف دارای 30 نمره منفی باشد، گواهینامه او برای مدت سه ماه ضبط می شود و پس از اعمال مقررات ذکر شده در بند اول، چنانچه در اثر ارتکاب تخلف جدید 25 نمره منفی به او تعلق گیرد، گواهینامه فرد متخلف به مدت شش ماه ضبط می شود.
به گفته سرهنگ محمدی ، هرگاه پس از اعمال مقررات فوق در اثر ارتکاب تخلف جدید، 20 نمره منفی به متخلف تعلق گیرد، گواهینامه فرد متخلف ابطال می شود و با گذشت یک سال، فرد خاطی پس از طی کردن مراحل قانونی، می تواند برای دریافت گواهینامه جدید در آزمون آئین نامه شرکت کند.
7294/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.