به گزارش روابط عمومی پایگاه خبری پلیس کرمان، سرهنگ حمید معین زاده گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی به مناسبت فرارسیدن هفته نیروی انتظامی و همچنین تجلیل از موتورسیکلت سوارن قانونمند در نظر دارد همایش موتورسیکلت سوران قانونمند را ساعت هشت صبح جمعه از ابتدای بلوار جمهوری تا ستاد پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان برگزار کند.
وی ادامه داد: علاقمندان می‌توانند با به همراه داشتن کلاه ایمنی، گواهینامه و موتورسیکلت با پلاک ملی، در این همایش بزرگ شرکت کنند.
سرهنگ معین زاده هدف از برگزاری این همایش را ارتقاء سطح فرهنگ عبور و مرور، و کاهش کشته شدگان حوادث رانندگی عنوان و اظهار کرد: بیش از 40 درصد کشته های حوادث رانندگی شهری در این استان مربوط به موتورسیلکلت سواران بوده و این در حالیست که میانگین کشوری آن 33 درصد است.
وی افزود: بنا بر تحقیقات پزشکی قانونی 62 درصد از متوفیان موتورسوار بر اثر ضربه به سر فوت می کنند.
وی تصریح کرد: کاهش آمار کشته های موتورسیکلت سوار استان کرمان نیاز به فرهنگ سازی و عزم ملی دارد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان گفت: پلیس راهور با اجرای طرحی، راننده متخلف برای ترخیص موتورسیکلت خود باید حداقل یک ساعت کلاس آموزشی اجباری ببینند و این طرح تنها در استان کرمان اجرایی شده است.
وی افزود: سازمان ها، ادارات و خیران با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی جهت فرهنگ سازی استفاده از کلاه ایمنی ورود کرده و پلیس راهور کلاه های ایمنی را به راکبان موتور سوار اهدا می کند.
سرهنگ معین زاده با بیان اینکه بیش از یکصد کلاه ایمنی استاندارد به موتورسیکلت سواران کرمانی اهدا شده است اظهار کرد: پلیس راهور بیش از اعمال قانون به تشویق و فرهنگ سازی به اجرای مقررات و استفاده از کلاه ایمنی تاکید دارد.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی*
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.