سرهنگ حمید معین زاده شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسیر سه راه شمال جنوبی، خیابان باهنر، خیابان میرزارضا و خیابان مادر به سمت میدان شهدا در روز عاشورا پذیرای عزاداران حسینی بوده و مسدود است.
وی تصریح کرد: محرم امسال همانند سالهای گذشته برای تمام مسیرهای دارای محدودیت ترافیکی در شهر کرمان، مسیر جایگزین در نظر گرفته شده است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان گفت: روز عاشورا هیات های بیشتری از عزاداران حسینی در خیابان های کرمان حضور دارند و به همین دلیل تمهیدات لازم ترافیکی برای این روز توسط پلیس راهنمایی و رانندگی پیش بینی شده است.
وی افزود: امشب نیز برای تاسوعای حسینی در محدوده تکیه عباسعلی، خیابان فردوسی و پروین اعتصامی، خیابان امام خمینی (ره) حدفاصل سه راه پیروزی تا چهار راه طالقانی، تکیه میدان قله و فاطمیه از تقاطع طالقانی تا سه راه احمدی و حسینیه ثارالله از تقاطع پاسداران تا میدان شورا طرح ترافیکی اجرا شده و محدودیت ترافیکی وجود دارد.
سرهنگ معین زاده اظهار کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی به صورت گسترده در محدوده های ترافیکی مستقر است و تاکنون در حاشیه مراسم عزاداری حادثه خاصی رخ نداده است.
وی گفت: پیش از این در نشست با روسای هیات های عزاداری هماهنگی و اطلاع رسانی به منظور مواجهه با حوادث احتمالی در محدوده های ترافیکی انجام شده است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان با بیان اینکه روسای هیات های عزاداری امسال همکاری خوبی با پلیس داشته اند افزود: رانندگان با عمل به توصیه های پلیس با سرعت مطمئنه در خیابان ها تردد کرده و حین رانندگی به جلو و طرفین خود توجه داشته باشند.
تاسوعا نهمین و عاشورا دهمین روز از ماه محرم است و این روز نزد مسلمانان مقدس است و شهرت این روزها برای شیعیان به دلیل قیام امام حسین (ع) در سال ۶۱ هجری قمری است.
حسین ابن علی (ع) امام سوم شیعیان و 72 تن از یاران این امام همام در روز عاشورای سال 61 هجری قمری در جنگ با لشکر عمر سعد کشته شدند و مسلمانان جهان بخصوص شیعیان هر سال در این روز عزاداری می کنند.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7420/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.