به گزارش ایرنا، پلیس راهوار استان کرمان پس از اجرای مراحل مختلف اهدای کلاه ایمنی به موتور سیکلت سواران به منظور کاهش تصادفات منجر به جرح و فوت راکبان و سرنشینان این وسیله نقلیه پر خطر و البته قانونمند کردن این قشر از جامعه را به این همایش فراخواند.
همایش موتور سیکلت سواران ایمن در کرمان با شعار پلیس برای امنیت، امنیت برای همه ساعت 9 صبح امروز از میدان آزادی با رژه نمادین موتورسیکلت سواران آغاز و تا پایگاه پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان واقع در بلوار جمهوری ادامه داشت.
جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمان در این همایش گفت: هر چه فرهنگ ترافیک به معرض نمایش گذاشته شود در نهادینه شدن این فرهنگ در جامعه تاثیر دارد.
سرهنگ ناصر فرشید افزود: مهمترین پیام قیام امام حسین امر به معروف بود و رانندگانی که قانون را رعایت می کنند به نوعی آمر به معروف هستید.
وی به هفته نیروی انتظامی اشاره و اظهار کرد: ماموریت و اقدامات مختلف انجام شده پلیس در این هفته مستند سازی و به نمایش گذاشته می شود.
سرهنگ فرشید ادامه داد: نیروی انتظامی در این هفته و با بیان اقدامات انجام شده نشان می دهند منویات رهبری و سلسله تدابیر فرماندهان را انجام می دهند.
وی با اشاره به تعامل پلیس با سایر نهادها و دستگاهها تاکید کرد: پلیس مردم محور، از مردم، با مردم و در کنار مردم است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان گفت: بیش از 40 درصد کشته های حوادث رانندگی شهری در این استان مربوط به موتورسیلکلت سواران بوده و این در حالیست که میانگین کشوری آن 33 درصد است.
** 40درصد کشته های حوادث رانندگی کرمان موتورسیکلت سوارند
بنا بر تحقیقات پزشکی قانونی 62 درصد از متوفیان موتورسوار بر اثر ضربه به سر فوت می کنند.
کاهش آمار کشته های موتورسیکلت سوار استان کرمان نیاز به فرهنگ سازی دارد.
پلیس راهور با اجرای طرحی، راننده متخلف برای ترخیص موتورسیکلت خود باید حداقل یک ساعت کلاس آموزشی اجباری ببینند و این طرح تنها در استان کرمان اجرایی شده است.
سازمان ها، ادارات و خیران با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی جهت فرهنگ سازی استفاده از کلاه ایمنی ورود کرده و پلیس راهور کلاه های ایمنی را به راکبان موتور سوار اهدا می کند.
خبرنگار : نجمه حسنی ** انتشار : بهنام احمدی *
3029/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.