به گزارش ایرنا حسین افشاری روز سه شنبه در کارگروه اقتصادی و تولیدی اسدآباد اظهار کرد: عرضه محصولات کشاورزی در بستر بورس کالا تحول بزرگی در حوزه معاملات کشاورزی و احقاق حقوق تولیدکنندگان است که توسط دولت یازدهم اجرا شده است.
وی افزود: دولت با انجام این کار دست واسطه ها و دلالان را کوتاه کرده و ارزش افزوده محصول مستقیما به دست کشاورز و تولید کننده می رسد.
فرماندار اسدآباد با بیان اینکه محصول جو زودتر از گندم برداشت می شود از جوکاران اسدآبادی خواست در اسرع وقت در سامانه بورس ثبت نام کنند.
افشاری ثبت نام کشاورزان در بورس را الزامی دانست و خاطرنشان کرد: هرگونه خرید محصول از تولیدکنندگان منوط به ثبت اطلاعات اولیه در سامانه بورس است و برای این منظور پنج مرکز خدمات کشاورزی در مناطق یوسف آباد، وندرآباد، چهاردولی، کلیایی و اسدآباد برای ثبت اطلاعات هویتی کشاورزان آماده شده است.
وی افزود: قیمت تضمینی به ازای یک کیلوگرم گندم 13 هزار ریال و جو 10 هزار و 300 ریال به تصویب رسیده و اعلام شده است.
فرماندار اسدآباد به آمادگی سیلوهای ذخیره این شهرستان اشاره کرد و گفت: هم اکنون سیلوهای موجود ظرفیت پذیرش 75 هزار تن غلات را دارد و هیچ کمبود فضای انباروجود ندارد.
افشاری اظهار کرد: گندم اسدآباد در استان همدان مرغوب و مورد پسند است و عواملی مانند بارش های مناسب، مبارزه وسیع و به موقع با سن غلات و استفاده از بذرخوب در افزایش کیفیت گندم این منطقه موثر است.
وی یادآورشد: بر اساس گزارش جهادکشاورزی با آموزش چره به چهره و کارهای ترویجی عملیات سم پاشی در 22 هزار و 316 هکتار از اراضی زیر کشت غلات انجام شده که معادل 77 درصد کل اراضی زیرکشت است.
امسال 29 هزار هکتار گندم و جو توسط هشت هزار کشاورز اسدآبادی کشت شده و پیش بینی می شود 70 هزار تن محصول از این مزارع برداشت شود.
شهرستان اسدآباد با 100 هزار جمعیت در 45 کیلومتری همدان واقع شده است.
7527/6993
خبرنگار: زهرا زارعی** انتشار:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.