فرهاد فرزانه روز یکشنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان یادآوری کرد: مقرر شده بود که از منابع سال گذشته 800 بخاری خریداری و اعتبار مورد نیاز آن از محل فصل یک تامین شود.
وی در ارتباط با علت تاخیر در خرید این بخاریها توضیح داد: اداره کل بازرسی استان همدان هزینه خرید این کالا را بالاتر نسبت به 2 شرکت همتراز در کشور می دانستند.
وی بیان کرد: پس از حضور کارشناسانی از این استان در این شرکت ها مشخص شد که تولیدات شرکت های تولید بخاری گازی بسیار متفاوت نسبت به واحد شوکت است.
مدیرکل تعمیر، تجهیز و نوسازی مدارس استان همدان اظهار کرد: در صورت تائید نهاد مربوطه تا پایان هفته آینده 800 دستگاه بخاری گاز سوز خریداری و در مدارس نصب می شود.
تیموری گفت: همچنین در مرحله دوم یک هزار و 200 بخاری کم مصرف و استاندارد از شرکت تولیدی که در داخل استان قرار دارد خریداری می شود.
وی بیان کرد: به منظور حمایت از واحد تولید بخاری کم مصرف استان به جای تعمیر هزینه بر شوفاژ های معیوب این وسیله گرمایشی جایگزین شود.
شرکت تولیدی و صنعتی شوکت (عضو گروه صنعتی پیروی) با همکاری نزدیک با شرکت بین المللی 'گروه سیلی' و انتقال تکنولوژی روز جهان از این شرکت، برای نخستین بار در کشور اقدام به ساخت بخاری گازی کم مصرف هوشمند کرد.
در حال حاضر نسل جدید بخاریهای گازی در بسیاری از کشورهای اروپایی ، ژاپن ، استرالیا و آمریکا استفاده شده است و با بهره گیری از این بخاریها مزایای زیادی شامل مردم شده است.
بهینه شدن و کاهش چشمگیر مصرف گاز طبیعی به عنوان ثروت ملی، افزایش بازده حرارت بخاری گازی، از بین رفتن ریسک ایمنی بخاریهای گازی و نجات جان انسانهایی که هر ساله در اثر مسمومیت با گاز CO 2 جان خود را از دست می دهند از مزیتهای این بخاری است.
از دیگر مزایای این بخاری، کاهش تولید گازهای گلخانه ای و کمک به حفظ محیط زیست ، تنفس هوای پاک و سرشار از اکسیژن در فضای داخل خانه، امکان بهره گیری از درها و پنجره های دو جداره بدون نگرانی از سنگین شدن هوای داخل خانه، عدم امکان سوختگی در اثر تماس با بدنه بخاری و حفظط سلامت اعضای خانواده بخصوص کودکان، است.
اواخر سال گذشته سیستم گرمایش کلاس های مدرسه پسرانه تربیت و دخترانه شهید اشتاد شهر همدان به بخاری های کم مصرف هوشمند تجهیز شدند.
شرکت شوکت که در رزن قرار دارد توان تولید سالانه 360 هزار دستگاه بخاری کم مصرف هوشمند را دارد.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار: اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.