حمیدرضا الوند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان بر لزوم تقویت زیرساخت‌های آموزشی و فرهنگی مهدهای کودک متناسب با بافت فرهنگی جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: طبق آمارها تنها 10 درصد کودکان از مهدهای کودک استفاده می‌کنند و این بدین معنی است که در زمینه ترویج فرهنگ استفاده از مهدهای کودک کارهای زیادی باید انجام پذیرد.

وی افزود: تمام متون علمی مورد استفاده در مهدهای کودک در تقویت مهارت‌های اجتماعی، فردی و شناختی کودک مؤثر است اما استقبال کم از مهدها جای تامل دارد بر این اساس مهدهای کودک باید با تقویت ساختارهای فیزیکی و تقویت بنیه علمی افکار عمومی را به سمت استفاده از مهدها سوق دهند.

مدیرکل بهزیستی استان همدان بیان کرد: بروز شدن و استفاده از علم روز در مهدها ضرورتی اجتناب ناپذیر است و امیدواریم مهدهای کودک در قالب کانون همیاری مهدهای کودک با یکدیگر هم‌افزایی داشته باشند و توانمندی‌های خود را به صورت یک کار مشترک عرضه کنند.

وی گفت: 310 مهدکودک شهری و روستایی در استان همدان تحت نظارت بهزیستی استان در حال فعالیت است که بیش از 11 هزار و 200 نفر کودک در این مهدها حضور دارند.

الوند تصریح کرد: پنج مرکز "آدینه مهد" در مصلاهای نماز جمعه استان همدان فعال هستند که از ساعت هشت صبح تا دو بعدازظهر به کودکان، والدین آنها و نمازگزاران در روزهای جمعه سرویس‌دهی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه فعال بودن دو مهد قرآنی در استان افزود: بیشتر مهدهای قرآنی در قالب مراکز غیرقانونی (بدون مجوز) فعال هستند در حالی که تنها متولی صدور مجوز مهد قرآنی بهزیستی است.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه در همه مهدهای کودک مفاهیم دینی در درس روزانه وجود دارد، عنوان کرد: به دلیل درخواست برخی خانواده‌های مذهبی در مهدهای قرآنی، مفاهیم دینی و قرآن با روش‌های استانداردتری آموزش داده می‌شود به طوری که سعی داریم عملکردهای قرآنی را در قالب محورهای سازمانی خود هدایت کنیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 608623
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.