محمدناصر نیکبخت روز یکشنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان افزود: کشور ایران با توجه به زیرساخت های فراهم شده برای یک جهش سازنده و ارزشمند مهیا شده است.
وی اضافه کرد: ملت ایران از این پس شاهد به ثمر نشستن تلاش دلسوزان و مسئولان نظام اسلامی خواهند بود و با عملی شدن پیام رهبری معضل بیکاری مشکل اساسی و سنگین کشور نخواهد بود.
وی در زمینه روند مصوبات ستاد تسهیل اظهار کرد: رسیدگی به مشکلات حوزه تولید و طرح های در دست اجرای این استان رضایت بخش است.
وی ابراز امیدواری کرد: در سالی که رهبری فرزانه انقلاب آن را به نام اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نامگذاری کردند با همکاری و کمک همه دستگاهها به ویژه بانک های عامل شاهد رشد و رونق بیشتری در حوزه اقتصادی باشیم.
استاندار همدان بیان کرد: به طور حتم یکی از مولفه های اصلی و زیربنایی اشتغال حمایت از بخش تولید است و در این صورت می توان شاهد رونق اشتغال بود.
نیکبخت یادآوری کرد: میراث به جا مانده از دولت گذشته به ویژه تعطیلی کارخانه ها منجر به تبدیل شدن اشتغال به یکی از دغدغه های اصلی خانواده ها شده است.
وی گفت: با وجود اینکه در دولت یازدهم سالانه 700 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد شد ولی همچنان در جامعه شاهد بیکاری هستیم.
استاندار همدان اظهار کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تاکنون اقدام به بررسی و رفع موانع و مشکلات 824 واحد تولیدی کرده است و با همکاری بانک ها میزان تسهیلات پرداختی سال 95 نسبت به سال 94 بیش از 9 هزار میلیارد ریال افزایش یافت.
نیکبخت افزود: مشکل 90 درصد از واحدهای تولیدی که قابلیت احیای مجدد را داشتند در این ستاد رفع شد و این واحدها دوباره به چرخه تولید بازگشتند.
وی مثال زد: فولاد آلیاژی ملایر به علت بدهی تعطیل شده و به علت ناتوانی مسئولان این واحد تولیدی در تامین حقوق کارگران آنها اقدام به باز کردن قطعات و وسایل کارخانه کرده بودند.
استاندار همدان اضافه کرد: با کمک بانک ها و پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش مجدد این واحد تولیدی به چرخه تولید بازگشت.
نیکبخت اضافه کرد: به زودی شاهد حضور رئیس جمهوری در این استان خواهیم بود که در این سفر خط ریلی همدان - تهران بهره برداری می شود.
مشکل چهار واحد تولیدی بخش صنعت و کشاورزی در این نشست با دستور استاندار رفع شد.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.