به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، اسدالله درویش‌امیری عصر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: برای ساخت و ساز از جمله در حوزه شهری، سازمان‌هایی مانند نظام مهندسی ساختمان برای نظارت در طراحی و اجرای بناها در نظر گرفته شده و سازندگان باید حداقل ضوابط را در ساخت ‌و سازها رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه در بخش روستایی نیز نظام فنی روستایی به نظارت در ساخت و ساز روستایی می‌پردازد، ابراز کرد: احداث واحدهای تولیدی در شهرک‌‌های صنعتی نه داخل شهر و نه روستایی محسوب می‌شود اما صدور پروانه‌های ساختمانی و طراحی و نظارت بر آنها باید در رسته کاربری‌های صنعتی به لحاظ کیفی مورد ارزیابی قرار گیرد.

استاندار زنجان با بیان اینکه صنعت ساختمان پیچیدگی‌هایی دارد و از فرمول‌های فنی تبعیت می‌کند، تأکید کرد: مرجعی باید کیفیت فنی ساخت و ساز را نظارت کند.

وی مصالح و هزینه‌های ساخت ساختمان را سرمایه‌های کشور عنوان کرد و افزود: باید ساخت و سازهای صنعتی مورد کنترل قرار گیرند اما تعرفه‌های آنها به منظور کاهش هزینه و تسهیل در کسب و کار قابل بحث است که سازمان نظام مهندسی به عنوان نقطه مشترکی می‌تواند با تفاهم دستگاههای مربوطه این تسهیل را فراهم کند.

درویش‌امیری محاسبه تعرفه ساخت واحدهای صنعتی مشابه با واحدهای مسکونی را اجحاف در حق صاحبان صنعت خواند و گفت: شهرک‌های صنعتی با نظام مهندسی باید در این رابطه توافق کنند به طوریکه زمینه سوء استفاده نیز در آن فراهم نباشد.

وی در مورد بررسی مشاغل سخت و زیان‌آور و پایش شاغلان این بخش‌ها ابراز کرد: با تشکیل کارگروهی در ذیل مصوبات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی این موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار زنجان ضمن تأکید بر حمایت از نیروی کار و کارگر در همه محیط‌های کاری بیان کرد: چرخ تولید با توان و بازوی کارگران می‌چرخد و کارفرمایان باید کارگران را مانند خانواده خود بدانند.

وی با اشاره به اینکه در برخی از موارد از قانون مشاغل سخت و زیان‌آور سوء استفاده شده است، تصریح کرد: 150 نفر افراد شاغل در بخش‌های سخت و زیان‌آور به 5 هزار و 300 نفر رسیده که این افزایش بیش از حد قابل پذیرش نیست.

درویش‌امیری بیان کرد: باید بر طبق قانون از نیروی کار در مشاغل سخت و زیان‌آور حمایت کنیم اما به طور جدی جلوی سوء استفاده را بگیریم.

وی ایجاد اشتغال و تولید را از وظایف بخش خصوصی عنوان کرد و افزود: بخش خصوصی باید مورد حمایت قرار گیرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 621750
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.