به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مدیر پایگاه باغ‌های تاریخی خراسان جنوبی در حاشیه برگزاری این کارگاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این کارگاه برای اولین بار از طرف پایگاه‌های میراث جهانی خراسان جنوبی برگزار شد.

محمد جنتی افزود: در این کارگاه دانشجویان رشته معماری و هنر از دانشگاه‌های آزاد، پیام نور و هنر بیرجند و همچنین کارکنان میراث فرهنگی حضور دارند و با معماری باغ ایرانی، قنات و شهرسازی در خراسان جنوبی آشنا می‌شوند.

وی با بیان اینکه این کارگاه با حضور بیش از 50 نفر از دانشجویان رشته معماری و هنر برگزار شده است بیان کرد: از این تعداد 25 نفر دختر و 25 نفر پسر هستند.

برگزاری نخستین کنفرانس ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت خراسان جنوبی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: نخستین کنفرانس ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت استان 30 و 31 فروردین ماه جاری در استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این کنفرانس با حمایت استانداری خراسان جنوبی و با محوریت دانشگاه صنعتی و همچنین همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاه‌های اجرایی استان برگزار می‌شود افزود: از اهداف برگزاری این کنفرانس 2 روزه کمک به توسعه اقتصادی و شناسایی راهکارهای توسعه صنعتی استان و دستیابی به اشتغال و تولید در سال "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" است.

داوود شهرکی تصریح کرد: این کنفرانس قصد دارد با دعوت از کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و نخبگان عرصه کسب و کار، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت خراسان جنوبی را در یک بستر علمی معرفی کرده و ضمن تشویق و تحریک سرمایه‌گذاران به مشارکت در طرح‌های صنعتی مطرح شده، زمینه جمع‌آوری بانک اطلاعاتی ارزشمندی را در بخش طرح‌های صنعتی فراهم آورد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری پنل‌های تخصصی صنعتی، معدنی و تجاری در این کنفرانس گفت: برای هر یک از این پنل‌های تخصصی مهمانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت به این کنفرانس دعوت شده است که علاوه بر سخنرانی، در پنل‌های تخصصی نیز شرکت خواهند کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: با برگزاری این کنفرانس علمی زمینه ارتباط با متخصصان در موضوعات پژوهشی کاربردی و بومی فراهم و زمینه اشتغال و کارآفرینی و دستیابی به اهداف نظام در راستای تولید و اشتغال محقق شود.

استاندار خراسان جنوبی با دو تن از خانواده‌های شهدای ارتش دیدار کرد

استاندار خراسان جنوبی در آستانه فرا رسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با دو تن از خانواده‌های معزز شهدای ارتش دیدار کرد و از نزدیک در جریان مسائل، مشکلات و درخواست‌های آنان قرار گرفت.

 سید علی‌اکبر پرویزی، در این دیدار با بیان اینکه شهداء و ایثارگران در راه صیانت از ایران و خاک پاک مهین اسلامی از تمام هستی و جان خود گذشتند، گفت: امروز وظیفه مسئولان خدمت به این عزیزان و تلاش در جهت کاهش مشکلات آنها است.

وی شهدا و جامعه ایثارگری را الگو و مایه افتخار آحاد مختلف جامعه دانست و ابراز امیدواری کرد: بتوانیم درجهت رضایت خانواده شهدا تلاش کنیم چرا که شهدا ناظر بر اعمال ما هستند.

مقام عالی دولت در استان، با اشاره به اینکه در زمینه مشکلاتی که خانواده بزرگ ایثارگری با آن مواجه است آماده هرگونه مساعدت و همکاری هستیم، گفت: شهداء و ایثارگران مسیر شهادت را آگاهانه و مبتنی بر شناخت انتخاب کردند.

پرویزی با خانواده‌ شهید غلامحسین عربی که در 23 تیرماه 1361 در منطقه عملیاتی رمضان شهید شد و خانواده محمدرضا حسینی که در 17 دی ماه 1364 در جزیره مجنون بر اثر اصابت ترکش به درجه رفیع شهادت رسیده بود، دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 621430
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.