به گزارش ایرنا عبدالعظیم رضایی عصر سه شنبه در شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملایر اظهار کرد: ظرفیت هایی همچون مبل و منبت، معادن و بخش کشاورزی این شهرستان از اولویت های مهمی است که مدیران باید برای تحقق شعار امسال مد نظر قرار دهند.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال گذشته در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در این شهرستان افزود: اقتصاد مقاومتی یک موضوع ملی است که تاکنون تلاش های خوبی صورت گرفته است.
رضایی افزود: سال گذشته پیگیری ها و اقدامات خوبی برای رفع موانع تولید، رونق تولید و اشتغال از طریق ستاد تسهیل انجام شد که تعدادی از واحدهای تولیدی به چرخه تولید بازگشتند.
وی با بیان اینکه برای رونق تولید و اشتغال نیازمند سرمایه گذاری های جدید هستیم ادامه داد: بخش خصوصی، تشکل ها و انجمن های این بخش می توانند موجب رونق تولید و اشتغال شوند.
رضایی با اشاره به تشکیل چهار کمیته علم و فناوری، عمران و انرژی، اقتصادی، فرهنگی و گفتمان سازی در سطح استان و شهرستان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: مدیران باید امسال نیز تحقق اقتصاد مقاومتی، توسعه تولید و اشتغال را به طور جدی در دستور کار خود قرار دهند.
فرماندار ویژه ملایر خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی تاکید کرد: اقدامات انجام شده و راهکارهای عملی خود را در زمینه گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی در سال گذشته و امسال ارائه دهند.
رضایی همچنین در خصوص اخلاق عمومی طبق دستورالعمل شورای فرهنگ عمومی، خواستار رعایت اخلاق کریمه در همه موارد شد و اظهار کرد: رعایت اخلاق در همه مسایل از جمله سیاسی باید فرهنگ سازی شود.
وی در عین حال تجلیل از آیت الله دکتر احمدی عضو شورای انقلاب فرهنگی به عنوان یکی از مفاخر شهرستان و برگزاری همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در برنامه صبح و نشاط شبکه سوم سیما در هفتم و 15 اردیبهشت ماه را از برنامه های مهم فرهنگی ملایر برشمرد.
امام جمعه ملایر نیز گفت: تولید و اشتغال لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است که برای رسیدن به این هدف مهم طبق نامگذاری شعار امسال از سوی رهبر معظم انقلاب، نیازمند فرهنگ سازی است.
حجت الاسلام محمدباقر برقراری افزود: در حال حاضر زمینه ها و بسترهای لازم برای فرهنگ سازی ، تقویت و توسعه تولیدات داخلی مهیا است و نیازمند عزم جدی است.
وی با تاکید بر اینکه تولیدات داخلی و فعالان و فرهنگ سازان این عرصه باید مورد تجلیل و تشویق قرار گیرند اظهار کرد: فرهنگ سازی برای استفاده از تولیدات داخلی و محلی وظیفه همه مسئولان است که باید به طور همه جانبه در دستور کار خود قرار دهند.
حجت الاسلام برقراری بازدید مسئولان از مراکز و واحدهای تولیدی و صنعتی و رفع موانع تولید و اشتغال را از جمله موارد مهم در فرهنگ سازی برای حمایت از تولید داخلی برشمرد و افزود: تولیداتی که قابل توسعه در شهرستان هستند، باید مد نظر قرار گیرند.
وی خواستار پرورش و استعدادیابی جوانان به منظور ایجاد اشتغال و تولید توسط مسئولان شد و بیان کرد: ملایر دارای ظرفیت های بسیار مهمی همچون مبل و منبت و انگور و کشمش است که می تواند در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اثرگذار باشد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی ملایر همچنین با مهم برشمردن انتخابات 29 اردیبهشت ماه امسال، آن را یکی از مسایل مهم کشور دانست و گفت: این انتخابات باید باشکوه، با صلابت و سالم برگزار شود تا به عنوان برگ زرینی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی باشد.
حجت الاسلام برقراری با تاکید بر اینکه در انتخاب فرد اصلح باید معیارهای انقلابی و ارزشی مد نظر قرار گیرد افزود: انتخابات یک عبادت سیاسی است که باید در این عرصه از هرگونه تخریب، توهین، تهمت و دروغ خودداری شود.
اقدام عملی دستگاه های اجرایی در راستای حمایت از تولید داخلی و تولیدات شهرستان، بازدید از چندین کارگاه و واحدهای تولیدی، نصب مطالب، بنرها و توزیع بورشورهایی در سطح ارگان ها و نهادها در خصوص رعایت اخلاق و تکریم مسایل اخلاقی و استفاده از ظرفیت نشریات محلی برای معرفی تولیدات داخلی و محلی و تحقق اقتصاد مقاومتی از جمله مصوبات نشست شورای فرهنگی عمومی ملایر بود.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528 /2087
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.