به گزارش خبرنگار ایرنا، فردین اخلاقیان روز سه شنبه در حاشیه مراسم کاشت نهال در محوطه دانشگاه کردستان و در جمع خبرنگاران با اشاره به ابلاغیه وزارت علوم در خصوص دانشگاه سبز افزود: با افزایش سرانه فضای سبز، استفاده از انرژی های پاک و اجرای برنامه هایی در این راستا، درصددیم به سوی یک دانشگاه سبز مطابق با استانداردهای ملی و جهانی حرکت کنیم.
وی بر استفاده از تکنولوژی های روز دنیا در جهت کمک به حفظ محیط زیست تاکید کرد و گفت: آب و خاک به عنوان عناصر بقای زمین باید با همراهی و مشارکت مردم و دولت پاسداری شود.
رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به اهمیت حفظ منابع طبیعی در راستای کمک به توسعه پایدار، گسترش پژوهش در حوزه منابع طبیعی و استفاده از ظرفیت مراکز دانشگاهی را در این خصوص مهم ارزیابی کرد.
وی با تاکید براینکه درختکاری یک فرهنگ پسندیده است که باید در میان مردم نهادینه شود افزود: حراست از فضای سبز باید همگانی شود و همه خصوصا نسل جوان باید در مقابل محیط زیست خود را مسئول بدانند.
اخلاقیان گفت: در سه سال گذشته چهار هزار و 700 نهال در محوطه دانشگاه کردستان کاشته شده، و در برنامه های توسعه فضای سبز دانشگاه بنا داریم این مهم را به حد مطلوبی برسانیم.
**هدیه ویژه وزیر علوم به دانشجویان روشندل دانشگاه کردستان
وی در ادامه سخنان خود به مساعدت وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای تامین وسایل کمک آموزشی دانشجویان روشندل این دانشگاه اشاره کرد و گفت: سفر مقام عالی وزارت در ماه های اخیر به دانشگاه منجر به توجهات مناسبی در راستای توسعه و پیشرفت دانشگاه کردستان شد.
رئیس دانشگاه کردستان افزود: در جریان این سفر کلنگ زنی خوابگاه دانشجویی پسرانه با زیربنای سه هزار و 500 متر مربع توسط وزیر علوم انجام و ساخت پروژه آغاز شد.
به گفته وی در این سفر، قول تخصیص مبلغ 700 میلیون ریال برای تامین وسایل کمک آموزشی به دانشجویان روشندل از طرف وزیر علوم داده شد.
اخلاقیان اظهار کرد: این وعده در زمان کوتاهی محقق و هدیه ویژه دکتر فرهادی به دانشجویان روشندل دانشگاه ابلاغ شده است.
دانشگاه کردستان در سال 1355 کار خود را با عنوان دانشسرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز و در سال 1370 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان دانشگاه کردستان معرفی کرد.
این دانشگاه هم اکنون دارای بیش از 170 رشته شامل 51 رشته کارشناسی، 91 رشته کارشناسی ارشد و 29 رشته دکتری است و در هفت دانشکده با بیش از 300 عضو هیئت علمی به بیش از 10 هزار دانشجو خدمات تحصیلی ارایه می کند.
علوم انسانی و اجتماعی، ادبیات و زبان های خارجی، مهندسی،هنر و معماری، علوم پایه و منابع طبیعی هفت دانشکده این دانشگاه است.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی /** انتشار دهنده: امید بهمنی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام /*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.