محمد شعبانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : برنامه ریزی برای انجام برنامه های فرهنگی ، هنری و پرورشی در راستای تقویت مبانی تربیتی و تعلیمی از برنامه های اصلی و مهم مربیان پرورشی است که پایه ریزی تربیت مناسب نسل آینده را انجام می دهند .
وی ادامه داد : با توجه به حساسیت و دقت نظر فعالیت مربیان پرورشی ، جبران هرگونه کمبود در این بخش می تواند در روند تربیتی دانش آموزان تاثیر بگذارد .
معاون اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت : برای جبران کمبود نیروها در این بخش استفاده از ظرفیت نیروهای بخش های دیگر در مدارس در دستور کار قرار گرفته است .
وی از تهیه و تدوین کتاب ' تبدیل معلم به یک راهنما تربیتی ' به عنوان تلاش برای آموزش و سوق دادن معلمان برای فعالیت های پرورشی و تربیتی نام برد .
شعبانی اظهار داشت : معلمان براساس راهنمایی این کتاب برای انجام فعالیت و برنامه های پرورشی در کلاس های درس اقدام می کنند و همچنین دانش آموزان مستعد در زمینه فرهنگی و هنری را شناسایی می کنند .
وی ادامه داد : با وجود کمبود مربی پرورشی در مدارس مازندران اما حضور واستقبال خوب دانش آموزان برای انجام فعالیت های فرهنگی و هنری را شاهد هستیم .
معاون اداره کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه از امسال ثبت نام دانش آموزان برای شرکت در مسابقات فرهنگی و هنری به صورت سامانه ای است ، افزود : در مدت 2 ماهه مهلت ثبت نام 100 هزار دانش آموز استان در مقاطع مختلف تحصیلی برای شرکت در این مسابقات ثبت نام کردند که تنها در حوزه موسیقی 30 هزار دانش آموز فعال اعلام آمادگی کردند .
وی گفت : این دانش آموزان در 200 رشته فرهنگی و هنری فعالیت دارند و در مراحل آموزشگاهی ، شهرستانی ، استانی و کشوری مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان شرکت می کنند .
به گفته شعبانی با وجود این حضور و استقبال دانش آموزان به فعالیت های فرهنگی سعی شده تا با واگذاری اجرای برنامه های فرهنگی و هنری مدارس به دانش آموزان زمینه رشد و شکوفایی آنها را فراهم بکنیم .
سال گذشته 100 دانش آموز مازندرانی به مرحله کشوری مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان راه یافتند که از این تعداد 43 نفر رتبه کشوری را از آن خود کردند .
مازندران 520 هزار نفر دانش آموز دارد .
خبرنگار: فاطمه قنبری قادیکلایی **انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
/1899/2096
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.