خسرو ساکی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: برغم کمبود فضا و فرسودگی فضای آموزشی در البرز حدود 43 پروژه نیمه تمام آموزشی در این استان وجود دارد که تکمیل آن نیاز به حمایت دولت و نگاه مهربان خیرین نیک اندیش دارد.
وی اظهار کرد: در نشست فرماندهی اقتصاد مقاومتی البرز که در هفته گذشته در استانداری برگزار شد به این مهم اشاره شد که در 3 سال اخیر پروژه های بسیاری در این استان کلنگ زنی، تخریب و بازسازی شده است اما کافی نیست
وی با اشاره به حضور فعال خیرین مدرسه ساز در امر مقدس ساخت مدارس خیری یاد آور شد: تکمیل طرح های نیمه تمام ، تخریب و مقاوم سازی فضاهای آموزشی در البرز نیاز به مساعت ویژه از سوی دولت و خیرین دارد.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: اکنون درصدد ساخت مدارس در مناطقی از این استان هستیم که تراکم بیشتر دانش آموزی در آن وجود دارد زیرا معتقدیم باید از امکانات و اعتبارات موجود بهترین بهره برداری شود.
ساکی اضافه کرد: بیش از 95 درصد جمعیت دانش آموزی البرز در مدارس شهری و تنها 5 درصد دانش آموزان در مدارس روستایی این استان مشغول تحصیل هستند.
وی گفت : یک مدرسه عشایری نیز در شهرستان نظرآباد وجود دارد.
وی در ادامه به جمعیت 437 هزار نفری دانش آموزان این استان پرداخت و خاطرنشان شد: ایجاد زیرساخت های آموزشی و پرورشی برای دانش آموزان در البرز نیاز به تقویت مشارکت های مردمی دارد.
وی اضافه کرد: باید به کاهش تراکم دانش آموزی در کلاس درس به ویژه در مناطق مهاجر پذیر البرز توجه خاصی شود.
ساکی جمعیت دانش آموزی البرز را برابر جمعیت کل تعداد زیادی از استان های کشور دانست و تصریح کرد: هر ساله به دلیل مهاجرت پذیری شاهد رشد جمعیت دانش آموزی بالا تر از میانگین کشوری در این استان هستیم.
البرز 437 هزار دانش آموز و 40 هزار معلم شاغل و بازنشسته دارد.
2819/1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.