دکتر مجید حاجی بابایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا عنوان کرد: برنامه روز رسانی این سند با همکاری سازمان هایی چون استانداری مرکزی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان انجام می شود.
وی توضیح داد: سند مسئله شناسی استان مرکزی در سال 94 با هدف جهت بخشی موثر به برنامه های توسعه محور استان تدوین شد و با توجه به گذشته 2 سال لازم است تا تغییرات مسائل استان در آن رصد شود و به عنوان ابزار توانمند در حوزه تصمیم سازی استان به کار گرفته شود.
حاجی بابایی گفت: سال گذشته اتاق های فکر در سراسر کشور مراحل شکل گیری و تکامل خود را پشت سر گذاشتند و اتاق های فکر استان ها با توجه به نوپا بودن و نداشتن سابقه تشکیلات اداری انرژی و دقت خود را صرف راه اندازی و تکامل خود کردند.
وی تصریح کرد: اتاق فکر استان مرکزی با وجود نوپا بودن در صدد است تا تمرکز خود را بر همگرایی بیشتر در استان، پیشگیری از موازی کاری ها و تقویت تصمیم سازی های کلان و هدایت در راهبری مسائل استان بگذارد.
مدیر اتاق فکر استان مرکزی بیان کرد: تثبیت جایگاه اتاق فکر به عنوان یکی نهاد موثر در سیاست گذاری در سال 95 مورد توجه قرار گرفت و در این راستا اقدامات موثری صورت گرفت.
وی ادامه داد: سال گذشته بافعال سازی کارگروه های تخصصی اتاق فکر استان مرکزی به مسائل زیرساختی و شناخت اصول پایه در راهبری مدیریتی در این نهاد پرداخته شد و فعالیت کارگروه های گردشگری، اقتصاد و صنعت، فرهنگ و اجتماعی به صورت محسوس صورت گرفت.
حاجی بابایی اضافه کرد: کارگروه اقتصاد و صنعت و کارگروه محیط زیست به واسطه حضور اساتید دانشگاه های استان نقش موثری در اجرای اهداف اتاق داشته اند و استفاده از ظرفیت نهادهای مدنی کمک شایانی در ارائه راهکارهای موثر به ویژه در حوزه محیط زیست داشت.
مدیر اتاق فکر استان مرکزی یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در سال 95 توسط اتاق فکر استان را همکاری با مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری به منظور تدوین گزارشی از وضعیت استان مرکزی در آستانه سفر ریاست جهموری به استان عنوان کرد.
اتاق فکر استان مرکزی در جهت هموار کردن راه پیوند ظرفیت علمی مجموعه دانشگاهی استان با بخش‌های صنعتی و اجرایی در سال 93 فعالیت خود را آغاز کرد.
6992/6013/خبرنگار: آذر اسفندیاری *** انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.