عباس شافعی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان ورود گردشگر به شهر تاریخی نوش آباد، نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش داشته است.
وی اظهار داشت: موقعیت جغرافیایی، نزدیکی به تهران و مرکز کشور و فعالیت گسترده انجمن ها و مردم نوش آباد از جمله عوامل جذب گردشگر به این شهر تاریخی است.
به گفته وی، مسیر گردشگری نوش آباد، شامل شهر زیرزمینی، مسجد جامع، مسجد امام علی (ع)، قلعه خشتی سیزان و تور کویر گردی است که مسیر مسجد امام علی (ع) تا مسجد جامع، به صورت پیاده برنامه ریزی شده است تا گردشگران با آثار تاریخی این شهر آشنا شوند.
شافعی با اشاره به برگزاری آئین جانبخشی به قهوه انوشه در سال گذشته تصریح کرد: به دنبال این اتفاق شاهد رونق و احیای دوباره قهوه انوشه هستیم.
وی با اشاره به لزوم برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت گردشگری غذا در این شهر افزود: امسال شاهد افتتاح 4 قهوه خانه توسط بخش خصوصی هستیم که از نتایج رونق این نوع گردشگری در نوش آباد است.
شهر زیرزمینی نوش آباد شهری سه طبقه و کاملا دست ساز و بزرگترین شهر زیرزمینی دستکن جهان و از بزرگترین سازه های بشر قدیم است که در سال 1383 کشف شد.
شهر زیرزمینی اویی از جمله مقصدهای هدف گردشگری در شهر نوش آباد از توابع شهرستان آران و بیدگل در استان اصفهان است.
شهر تاریخی نوش آباد از جمله مناطق گردشگری کشور با 12 هزار نفر جمعیت از توابع آران و بیدگل در سه کیلومتری این شهرستان و شش کیلومتری کاشان قرار دارد.
7408/7472 * خبرنگار: حسین منصوری فر * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.