به گزارش ایرنا، محمد رضا کارگر شامگاه جمعه در حاشیه همایش روز نوش آباد در گفت و گو با ایرنا افزود: نوش آباد باید یک نماد در کشور شود و معماری و همه چیز در آن جا بوی نوش آباد بدهد و اگر بتوانیم فرهنگ، تمدن و هنر نوش آباد را حفظ کنیم توانستیم تمدن کشور را حفظ کنیم.
وی ادامه داد: در این راستا سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور 4 میلیارد ریال برای مطالعات شهر زیرزمینی که چه تدابیری در آن بکار رفته است و شرایط استمرار چند هزار سال آن چیست،هزینه کرده است.
وی با بیان این که تا آخر امسال موزه نوش آباد افتتاح می شود تصریح کرد: افتخار می کنم که خواسته یک جامعه احداث موزه است و فرهنگ و توسعه را درک کرده است.
کارگر تاکید کرد: در جامعه ای که خواسته بیشتر مردم توسعه صنعت است، می بینیم مردم فرهیخته نوش آباد خواستار حفظ میراث فرهنگی خود هستند و این نشانه خوبی از پیشرفت و توسعه است.
وی خاطرنشان کرد: مردم فرهیخته نوش آباد با محافظت از آثار ملموس و ناملموس خود و حفظ و احیای آثار تاریخی جایگاه ویژه ای در آینده گردشگری کشور و جهان خواهند داشت.
پنجمین همایش روز نوش آباد شامگاه جمعه با حضور مدیر کل موزه های کشور،معاونت اداره کل میراث استان اصفهان و جمعی از مسئولان شهرستانی و حضور گسترده مردم در سالن شهید راحمی نوش آباد برگزار شد.
شهر تاریخی نوش آباد از جمله مناطق گردشگری کشور با 12 هزار نفر جمعیت از توابع آران و بیدگل در سه کیلومتری این شهرستان و شش کیلومتری کاشان قرار دارد.
7408/7472 * خبرنگار: حسین منصوری فر * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.