محمدرضا رسولی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به افزایش فعالیت تولید، توزیع و عرضه مواد خام دامی در تعطیلات نوروزی طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی به منظور حفظ سلامت شهروندان اجرا می شود.
وی ادامه داد: 31 گروه ثابت و سیار در این طرح به صورت شبانه روزی برای پیگیری امور و نظارت کامل بر اغذیه فروشی ها، سردخانه ها، کشتارگاه ها، قصابی ها و خودروهای حمل فرآورده های خام دامی فعال نظارت دارند.
وی با بیان اینکه شهروندان در هنگام خریداری محصولات خام دامی نسبت به بهداشتی بودن و تاریخ مصرف مواد غذایی توجه کنند ادامه داد: شبکه نظارت دامپزشکی استان همدان در طول سال نظارت های پیوسته را بر واحدهای عرضه کننده فرآورده های خام دامی انجام می دهد و نسبت به معدوم سازی مواد غیر بهداشتی اقدام می کند اما طرح نوروزی به دلیل حساسیت بیشتر در این ایام و تشدید نظارت بر فرآورده های خام دامی اجرا می شود.
مدیر کل دامپزشکی استان همدان بیان کرد:شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، مراتب را به اداره های دامپزشکی در شهرستان ها و یا به سامانه اطلاع رسانی 1512 اداره کل دامپزشکی استان همدان اطلاع دهند.
استان همدان با 9 شهرستان و یک هزار و 41 روستا دارای 370 هزار راس گاو و گوساله اصیل و بومی، یک میلیون و 400 هزار راس گوسفند و 300 هزار راس بز و بزغاله و ظرفیتی بالا در تولید محصولات گوشتی و لبنی است.
631 واحد مرغ گوشتی با ظرفیت تولید هشت میلیون قطعه در هر دوره، 42 واحد مرغ تخم گذار با ظرفیت یک میلیون و 500 هزار قطعه و 19 واحد مرغ مادر گوشتی با ظرفیت 500 هزار قطعه در استان همدان فعال است.
7523/1181
خبرنگار:مرضیه بختیاری**انتشار:الهام تدین
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.