دکتر شهرام موحدی روز ‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به در پیش بودن تعطیلات نوروز و افزایش مصرف فراورده های خام دامی و همچنین افزایش فعالیت تولید، توزیع و عرضه این فرآورده ها، طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی از سوی دامپزشکی استان اصفهان با هدف حفظ سلامت مصرف کنندگان اجرا می شود.
وی با بیان این که این طرح هر ساله و به مدت 20 روز اجرا می شود، افزود: 40 گروه ثابت و سیار در این طرح بصورت شبانه روزی برای پیگیری امور و نظارت کامل بر اغذیه فروشی ها، سردخانه ها، کشتارگاه ها، قصابی ها و خودروهای حمل فراورده های خام دامی فعال هستند.
موحدی با بیان اینکه عسل، شیر خام، گوشت قرمز و سفید، مرغ، ماهی و تخم مرغ وسایر فرآورده های دامی به عنوان فرآورده های خام محسوب می شوند گفت : شهروندان از مراکز تحت نظارت دامپزشکی مواد مورد نیاز خود مانند مرغ، گوشت، تخم مرغ و دیگر محصولات را تهیه کنند و دقت داشته باشند تا محصولات دارای کد بهداشتی و نشان دار باشند.
وی با بیان اینکه نظارت های پیوسته ای در طول سال بر فرآورده های خام دامی انجام می شود، گفت: با توجه به نزدیکی به نوروز و ورود گردشگران به استان اصفهان و حساسیت ویژه این استان، طرح تشدید نظارت بر فرآورده های خام دامی اجرا می شود.
مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان با بیان این که با متخلفان این حوزه به طور جدی برخورد می شود، افزود: سال گذشته با اجرای این طرح، 144 واحد متخلف شناسایی شد و بیش از 16 تن فرآورده های خام دامی غیرقابل مصرف توسط دامپزشکی استان اصفهان کشف و معدوم شد.
وی افزود: در طرح نظارت بر فرآوردهای خام دامی سال گذشته با 196 خودرو غیر مجاز حمل فرآورده های خام دامی برخورد شد.
موحدی با بیان اینکه شهروندان می توانند به عنوان بازرس افتخاری بر فرآورده های خام دامی نظارت کنند ، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، مراتب را به اداره های دامپزشکی در شهرستان ها و یا به سامانه اطلاع رسانی 1512 اداره کل دامپزشکی استان اصفهان اطلاع دهند.
استان اصفهان با 23 شهرستان و یک هزار و 831 روستا، دارای 2 هزار و 600 واحد مرغداری صنعتی، 17 کشتارگاه طیور و 33 کشتارگاه دام و بیش از 10 هزار مرکز بسته بندی و فرآوردی فرآورده های خام دامی است.
ت 7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.