به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان، بهرام نصراللهی زاده در دیدار مدیر کل و معاونان دامپزشکی کردستان گفت: ما مجاز نیستیم با عملکرد ناصحیح مردم را سرخورده و ناامید کنیم و بعنوان خدمتگزاران مردم در هر مجموعه ای که باشیم باید برای سلامت و امنیت مردم تلاش کنیم.
وی با اشاره به شرایط بحرانی بیماری های دام و طیور در کشور افزود: مصون ماندن کردستان از این بیماری ها و بحران ها از جمله تب برفکی و آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را نشان از همت و تلاش شبانه روزی پرسنل دامپزشکی استان است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان ادامه داد: بخشی از تولیدات دام و طیور استان کردستان به دیگر نقاط کشور و حتی کشورهای خارجی صادر می شود و در کنار این صادرات حدود یک میلیون و 500 هزار نفر جمعیت استان باید از نظارت کافی و دقیق بر گوشت یا ماهی و مرغی مصرفی شان، مطمئن باشند.
به گفته نصراللهی زاده، تلاش پرسنل سازمان دامپزشکی در بدترین شرایط جوی، در دورترین مناطق استان و رفتن با پای پیاده در برف و سرما برای پیشگیری از وارد شدن ضرر و زیان به روستاییان کاری ارزشمند و نشانه مسئولیت پذیری است.
وی کاهش 37 درصدی ابتلا به تب مالت را در استان از دیگر نشانه های مسئولیت پذیری کارکنان دامپزشکی کردستان ذکر کرد.

**24 استان درگیر بحران آنفلوآنزای پرندگان هستند / کردستان همچنان پاک است
مدیرکل دامپزشکی کردستان هم در این دیدار با اشاره به مایه کوبی حدود 179 هزار راس دام سنگین در در سال جاری گفت: این میزان مایه کوبی 50 درصد از میزان ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور بیشتر است.
مجتبی ورمقانی افزود: طی این مدت یک میلیون و 750 هزار راس دام سبک نیز در استان در سالجاری مایه کوبی شده است که این میزان نیز 75 درصد از حجم ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور بیشتر است
ورمقانی تصریح کرد: در سال جاری موردی از ابتلا به بیماریهای لمپی اسکرین، آبله ، تب بر فکی و ابتلای طیور را به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان گزارش نشده و این در حالی است که 24 استان کشور درگیر این بحران هستند و میلیونها قطعه دام و طیور در کشور معدوم شده است.
استان کردستان یکی از مناطق دام خیز و دامپرور کشور محسوب می شود که سالانه نزدیک به 24 هزار تن گوشت قرمز و 181 هزار تن شیر از این تعداد دام تولید می شود.
3034/ 3020
** خبرنگار: حسن حسین زاده/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.