به گزارش ایرنا، محمد علی صمدزاده در این ایین که روز سه شنبه برگزار شد با اشاره به فلسفه برپایی جشن تکلیف و ضرورت آموزش احکام برای دانش آموزان، اظهارکرد: برپایی مراسم جشن تکلیف، تاکید بر ارزش ها است و روز تشرف به تکلیف برای انسان عید محسوب می شود و این روز و برگزاری جشن برای حفظ نظام ارزشی و تربیتی جامعه از جایگاه مهمی برخوردار است.
وی افزود: دانش آموزان با رسیدن به سن تکلیف باید واجبات را انجام دهند و از محرمات و گناهان دوری و به واسطه دستورهای الهی راه خوشبختی را پیدا کنند.
صمدزاده انجام واجبات و دوری از گناه و ناپاکی را زمینه ساز سعادت دنیا و آخرت اعلام کرد و ادامه داد: در کنار انجام دستورات الهی، رعایت تقوا و پرهیزگاری در رسیدنانسان به کمال کمک فراوانی می کند.
در این آیین دانش آموزان با اجرای برنامه های مختلف و قرائت قرآن، دکلمه، پیمان نامه جشن تکلیف، سوگند نامه، نیایش، برنامه های شاد و آموزنده و نماز جماعت، روز تکلیفشان را جشن گرفتند.
115 مدرسه در پایه های مختلف در این شهرستان فعال بوده که از این تعداد 92 مدرسه دولتی و 23 مدرسه غیردولتی است و در مجموع حدود 12 هزار دانش آموز در این شهرستان مشغول فراگیری علم و دانش هستند.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در98 کیلومتری جنوب غربی تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: شهرام ناعم وند ** انتشار دهنده:عیسی عطاپور**
7485/3077
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.