به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی اکبر ایمانی روز دوشنبه در نشست شورای زکات فردیس که در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزارشد، افزود: پرداخت زکات یکی از واجبات مهم است و در دین اسلام به واسطه پرداخت آن خداوند برکات زیادی را نصیب بندگانش می کند.
وی با اشاره به آیات قرآن در خصوص اهمیت پرداخت زکات اظهار داشت: نزول آیه زکات در قرآن و همراهی زکات با نماز در اغلب آیات کتاب آسمانی، اهمیت زکات در فرهنگ دینی اسلام را آشکارتر می سازد.
ایمانی گفت: کمیته امداد می تواند با راه اندازی شبکه مجازی زکات ضمن احیای این فرهنگ در جامعه، با معرفی افرادی که در این امر خیر مشارکت می کنند و قدرشناسی از آنها، انگیزه پرداخت زکات و کمک به نیازمندان را بین افراد جامعه گسترش دهد.
امام جمعه فردیس گفت: مصرف زکات مانند خمس محدودیت ندارد و در راه خدا می توان در کارهای خیر هزینه کرد.
ایمانی افزود: رسانه ها در احیای فرهنگ پرداخت زکات در جامعه می توانند نقش مهمی را ایفا کنند.
سرپرست فرمانداری فردیس نیز گفت: باید با بررسی روش های مختلف أخذ زکات توسط کارشناسان و نخبگان ، روش های قابل وصول تر شناسایی و به ادارات و نهادهای شهرستان ابلاغ شود جملات مربوط به زکات در ایام ویژه سال چون ماه رمضان در سربرگ ادارات درج می شود.
حمید احدی افزود: همه افراد جامعه باید در پرداخت زکات مشارکت کنند باتوجه به سهم 60 درصدی بودجه کشور از منابع مالیاتی، برای أخذ زکات و حصول نتیجه بهتر، باید بیشتر به موارد مغفول مانده یا معاف از مالیات توجه شود.
وی افزود: حوزه هایی چون کشاورزی، دامپروری، زنبورداری و غیره که معاف از مالیات می باشند می توانند در پرداخت زکات و کمک به تقویت قشر ضعیف جامعه موثر باشند.
7413/1535خبرنگار:معصومه مهتاب**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.