به گزارش ایرنا، محسن اصل نرج آبادی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران این شهرستان با بیان اینکه با توزیع این نهال ها سطح زیرکشت باغات منطقه افزایش می یابد، افزود: حدود 20هزار اصله از این نهال ها مثمر و شامل زردآلو، سیب، گوجه سبز، بادام و گردو است که در اراضی بالادست سد قلعه چای بین کشاورزان منطقه توزیع شده است.
وی گفت: هم اکنون 636 هکتار از اراضی عجب شیر زیر کشت درختان مثمر بوده و برای افزایش این میزان به 960 هکتار در چند سال آینده، روند کاشت نهال در این شهرستان ادامه می یابد.
وی هدف از توزیع این نهال ها را کنترل رسوبات، تقویت سفره های زیرزمینی و جلوگیری از فرسایش خاک اعلام کرد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری عجب شیر اظهار کرد: 15 هزار اصله نهال نیز برای ایجاد فضای سبز، زیبا سازی محوطه شهری و حفظ منابع طبیعی در اختیار شهرداری قرار گرفته است.
نرج آبادی با بیان اینکه همه باید در چارچوب ترویج سنت حسنه درختکاری در جامعه تلاش کنند، ادامه داد: مسئولان مرتبط نیز باید با افرادی که اقدام به قطع درختان می کنند، برخورد قانونی کنند.
وی کاشت نمادین نهال در چند نقطه شهری و روستایی این شهرستان از جمله در دانشگاه ها و مدارس وادارات را از برنامه های هفته درختکاری در عجب شیر اعلام کرد.
نرج آبادی از غرس 74هزار نهال در مساحت 540 هکتار از اراضی شیشوان برای جلوگیری از گرد و خاک و بادهای نمکی در سال 95 با اعتبار 18میلیارد ریالی خبر داد و افزود: پروژه اصلاح و پرورش به مساحت 110 هکتار توسط پیمانکار بومی در منطقه گززار شیشوان نیز اجرا می شود.
وی همچنین از پروژه کاشت و نگهداری نهال گز توسط شرکت سبز به مساحت 240 هکتار در سایت مهرآباد خبر داد و افزود:80 هکتار این طرح چاله زنی شده و بقیه آن به علت برودت هوا به سال 96 موکول شده است.
رئیس منابع طبیعی عجب شیر همچنین از تشکیل 37 فقره پرونده تخریب و تصرف عدوانی و تعلیق غیر مجاز در مراتع در سالجاری و معرفی به دادسرا خبر داد و افزود:مهمترین وظیفه این اداره حفظ و صیانت از حدود 49 هزار و 58 هکتار اراضی شهرستان است.
نرج آبادی از سند دار شدن 95 درصدی اراضی ملی خبر داد و گفت: ثبت شرکت تعاونی ،تشکیل کلاس های آموزشی، آموزش و کنترل حریق در مراتع به بهره برداران و پاسخ به 136 مورد استعلام ادارات از عملکردهای این اداره در سالجاری است.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در98 کیلومتری جنوب غربی تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: شهرام ناعم وند ** انتشار دهنده:عیسی عطاپور**
7485/3077
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.