به گزارش خبرنگار ایرنا ، ربیع فلاح جلودار روز دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان تنکابن ، افزود : حفظ و احیاء منابع طبیعی وظیفه همه آحاد جامعه است و باید تلاش کنیم تا این ثروت ملی برای نسل های آینده باقی بماند و همه از آن بهره مند شوند.
وی به مصوبه اخیر مجلس مبنی بر محدود کردن برداشت چوب از جنگل اشاره کرد و اظهار داشت : سالانه 10 میلیون متر مکعب چوب برای تولید محصولات سلولزی در کشور نیاز داریم که 5.5 میلیون مترمکعب آن در داخل تولید می شود و نیاز به چوب روز به روز در حال افزایش است.
فلاح خاطر نشان کرد : با کشت چوب در اراضی شیبدار شمال کشور نه تنها می توانیم بخش قابل توجهی از نیاز کشور را فراهم نماییم بلکه سبب جلوگیری از وقوع بلایای طبیعی همچون سیل نیز خواهیم شد.
وی به اقدامات دولت در جبران خسارت های برف سال جاری اشاره کرد و بیان داشت : مبلغ 200 میلیارد تومان تسهیلات با سود 10 درصد برای خسارت دیدگان اختصاص یافت که بر اساس اولویت بندی به متقاضیان پرداخت خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به نیاز شهرهای غرب مازندران به جاده کمربندی ، یادآور شد : اعتبارات خوبی از محل سفر ریاست جمهوری به استان در این زمینه اختصاص داده شده و باید هرچه سریعتر نسبت به جذب آن اقدام شود.
فرماندار ویژه تنکابن نیز در این آئین به اقدامات دولت تدبیر و امید جهت تقویت زیرساخت های این شهرستان اشاره کرد و افزود : دولت تاکنون در بخش گازرسانی 65 میلیارد تومان هزینه کرده و در سه سال اخیر بسیاری از ساکنان روستاهای منطقه از نعمت گاز بهره مند شدند.
سید امیر حسینی جو افزود : در بخش برق رسانی 63 میلیارد تومان برای احداث نیروگاه و اصلاح شبکه هزینه شده و مردم با کمترین قطعی برق مواجه هستند.
وی با بیان اینکه برای احداث بیمارستان فوق تخصصی در سال جاری 7 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده ، اظهار داشت : در سال آینده نیز 15 میلیارد تومان اعتبار دیگر برای تکمیل و راه اندازی این بیمارستان در نظر گرفته شده است.
فرماندار تنکابن خاطر نشان کرد : در بخش آموزش و پرورش 13 واحد آموزشی در سه سال اخیر به بهره برداری رسید که 9 واحد آن در هفته دولت سال جاری راه اندازی شد.
حسینی جو به افتتاح 30 مرکز درمانی و بهداشتی در این شهرستان اشاره کرد و یادآور شد : دولت با وجود مشکلات زیاد در تامین منابع مالی ، حمایت های خوبی در جهت تقویت زیرساخت های شهرستان صورت داده است.
شهرستان 162 هزار نفری تنکابن در غرب مازندران واقع است.
خبرنگار :علیرضا پورعلم **انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
/1602/7513/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.