حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی روز دوشنبه به مناسبت هفته درختکاری و منابع طبیعی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد : توسعه منابع طبیعی آن هم دراین استان کویری بسیار حایز اهمیت است.
وی افزود: برای پیشگیری از دامنه کویر و بیابان زایی باید ضمن صیانت از منابع طبیعی و جنگلها و مراتع موجود در راستای توسعه این منابع قدم برداشت که این کار در پیشگاه خداوند متعال اجر و پاداش مضاعفی دارد.
حسینی ادامه داد : منابع طبیعی و جنگل ها سرمایه با ارزش ملی است و متعلق به نسل کنونی نیست بلکه نسل های آینده نیز حق دارند از آن بهره مند شوند.
امام جمعه ابرکوه ، بابیان اینکه توسعه منابع طبیعی در وضعیت آب و هوایی تاثیرگذار است، تصریح کرد : باید در جامعه ، خانواده ، مدرسه کاشت درخت به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.
رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه بابیان اینکه در آموزه های دینی به درختکاری توجه و تاکید ویژه ای شده ،خاطر نشان کرد: علاوه بر دستگاههای اجرایی ، اقشار مختلف مردم در شهر و روستا نسبت به حفظ منابع طبیعی و محیط زیست وظیفه دارند.
به گزارش ایرنا، اداره منابع طبیعی وآبخیزداری ابرکوه به مناسبت هفته منابع طبیعی بیش از 10هزار اصله نهال از بهمن ماه تاکنون بین مردم ، ادارات ونهادها بصورت رایگان توزیع کرده است.
90 درصد مساحت شهرستان ابرکوه درقالب 480هزار هکتار به عرصه های منابع طبیعی اختصاص دارد که با توجه به شرایط اقلیمی خاص این شهرستان عمده عرصه های طبیعی را اراضی بیابانی و کویری به وسعت 300 هزار هکتار تشکیل می دهد .
بیش از 180 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی ابرکوه مراتع است که از عرصه های با ارزش منابع طبیعی محسوب می شود.
به گفته متولیان امور شهری برای توسعه فضای سبز تاکنون 70هکتار پارک های جنگلی در بوستان های فراغه و اسفندآباد ابرکوه ایجاد شده است.
ابرکوه با 50 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری جنوب غربی یزد واقع است.
7540/ 5054 خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: بهنام احمدی *
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.