محمد حسین محبیان شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران در بیجار با بیان اینکه دخالت برخی مسئولین و افراد در برخی تخلفات موجب کندی امور و برخورد با متصرفان گردیده است، افزود: در صدد هستیم این چالش را با مدیریت مناسب و هماهنگی لازم بر طرف کنیم.
وی اظها رکرد: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 900 فقره پرونده برای رفع تصرف تشکیل شده که تا کنون برای 870 مورد آن رای صادر شده است.
وی از رفع تصرف بیش از 611 هکتار خبر داد و گفت: تا کنون برای 55 فقره چرای دام غیر مجاز، پنج فقره آتش سوزی مراتع در مرجع قضایی پرونده تشکیل گردیده است و برای 153 هکتار خلع ید گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه تا کنون 265 پرونده از سنوات گذشته مختومه شده اند افزود: برای افزون بر 12 هزار هکتار اراضی سند مالکیت صادر شده است.
او به ممیزی مراتع 18روستا در سطح 120 هزار هکتار اشاره کرد و ادامه داد: در برخی مناطق بیش از ظرفیت مرتع، دام وجود دارد و این موضوع اکنون در دست برنامه ریزی و نظارت است که به نحو مطلوبی تناسب لازم بین مرتع و دام بوجود آید.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بیجار به آموزش بیش از 350 نفر به عنوان همیاران طبیعت از بین دانش آموزان، دانشجویان، کارمندان و معلمان اشاره کرد و گفت: در طول سال جاری 108 عنوان برنامه آموزشی برای بیش از 2 هزار و 160نفر برگزار شده است.
محبیان از تخریب سالانه 30 تا 40 مورد مرتع در سطح شهرستان خبرداد و افزود:
برخی از متصرفان سابقه زیادی در حدود 18 فقره تخلف و تخریب اراضی ملی را در کارنامه خود دارند که اکنون با حداقل یک سال حبس روبرو هستند.
وی گفت: در حال حاضر در اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بیجار، چهار بازرس زن فعال هستند که بیشترین ثبت پرونده تخلف، کشف تخلف و پیگیری قضایی پرونده ها نسبت به نیروهای مرد را بر عهده دارند که یک کار پر مشقت و طاقت فرسا است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بیجار با تاکید بر اینکه امسال بودجه قابل توجهی برای بخش آبخیزداری تخصیص نیافته است، ولی یک فقره عملیات آبخیزداری به مساحت 450 مترمکعب اجرایی شده است.
محبیان با بیان برنامه های عملی و اجرایی در هفته منابع طبیعی و آبخیزداری از توزیع 9 هزار اصله نهال خبرداد.
وی از شروع به کار 12 واحد معدنی جدید در بیجار خبر داد و افزود: تاکنون 300 همیار طبیعت آموزش و جذب شده اند.
شهرستان بیجار که در شرق استان کردستان واقع شده است.
7350/6108
**خبرنگار: سید باقر سبحانی /** انتشار دهنده: امید بهمنی
** برای آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان به کانال زیر بپیوندید:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.