هادی جواهری دوشنبه در جمع خبرنگاران شیروان اظهار کرد: همیار طبیعت به فرد یا افرادی اطلاق می شود که به صورت انفرادی و گروهی در پیشبرد اهداف ترویج فرهنگ منابع طبیعی و جلب مشارکت مردم در امر حفاظت، احیا و توسعه بهره برداری صحیح از منابع طبیعی همکاری می کنند.
وی همیاران طبیعت را از اقشار مختلف اعضای شورای اسلامی روستا، دهیاران، بسیجیان محلی، معلمان، دانش آموزان، دانشجویان و تمامی دوستداران طبیعت و منابع طبیعی عنوان کرد و گفت: از اقشار مختلف شهرستان دعوت به عمل می آید تا با مراجعه به منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان به عنوان مروج افتخاری همیار طبیعت عضو شوند.
جواهری از توزیع و غرس 13هزار اصله نهال رایگان همزمان با هفته منابع طبیعی در این شهرستان خبر داد و افزود: رسیدن به طبیعت پاکیزه و عاری از آلودگی نیازمند رسیدن به یک باور عمومی است که مستلزم تقویت فرهنگ شهروندی است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شیروان از مردم و مسئولان خواست تا در این هفته حداقل یک نهال بکارند و از این پس نیز در حفظ پوشش گیاهی شهرستان تلاش بیشتری کنند تا بدین طریق گامی در جهت اجرای طرح همیار طبیعت برداشته باشند.
شهرستان شیروان 400 هزار هکتار مساحت دارد که 290 هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و 110 هزار هکتار مستثنیات قانونی اشخاص شامل زمین های زراعی، باغ، جاده و محدوده روستاها و شهرهاست.
این شهرستان 157 هزار نفری در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.