به گزارش روز دوشنبه ایرنا، ناصر محمودی‌فرد در مراسم درختکاری که با حضور مسئولان شهرستان و دوستداران طبیعت در ضلع شمالی سایت گردشگری چشمه اعلا برگزار شد، با تاکید بر صیانت از منابع طبیعی و دفاع از اراضی ملی، اظهار کرد: توسعه فضای سبز علاوه بر داشتن هوایی سالم برای شهر، از تصرفات احتمالی اراضی ملی جلوگیری می کند.
محمودی‌فرد با بیان اینکه تقویت حوزه گردشگری در دماوند نیازمند توسعه فضای سبز است، افزود: طی هماهنگی های صورت گرفته با شهرداری‌های پنج‌گانه شهرستان و منابع طبیعی، اراضی ملی حاشیه شهرها برای توسعه فضای سبز و درختکاری در نظر گرفته شده که این موضوع می‌تواند به افزایش سرانه فضای سبز شهرستان کمک کند.

** غرس هفت هزار اصله نهال در دماوند طی سال جاری
عباس صفری، شهردار دماوند در ادامه این مراسم با تاکید بر حفظ محیط زیست و توسعه فضای سبز شهری، افزود: دماوند جزو 14 شهر نمونه گردشگری در کشور است که علاوه بر انجام فعالیت های عمرانی، باید در جهت تقویت حوزه گردشگری گام برداریم زیرا حفظ محیط زیست شهر را به سوی توسعه یافتگی هدایت می کند.
وی با اشاره به سرانه فضای سبز شهر دماوند، گفت: طبق استاندارد، سرانه فضای سبز برای هر نفر 25 متر مربع بوده که این میزان برای شهر دماوند 37 متر مربع است؛ دماوند نخستین شهر در استان تهران است که در حوزه فضای سبز چنین سرانه‌ قابل ملاحظه‌ای را به خود اختصاص داده است.
صفری با اشاره به تحویل 16 هکتار از اراضی جنگل‌کاری و 30 هکتار از منابع طبیعی به شهرداری و همچنین احداث پارک‌ها در مجموعه فضاهای شهری، بیان کرد: شهرداری دماوند توانسته در سال 95، هفت هزار اصله نهال را غرس نماید که با توجه به کمبود آب، تمامی گونه‌ها با هدف کمترین میزان مصرف آب غرس شده است.
خبرنگار: الهام حیدری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.