اکبر قاسم نژاد عصر چهارشنبه در حاشیه برگزاری این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این مراسم به مناسبت هفته منابع طبیعی برگزار شد و در آن 2 هزارو 220 اصله نهال میوه از نوع بومی گیلان در ضلع جنوبی باغ پرندگان فاز تجارت و گردشگری کاشته شد.
وی با اشاره به اینکه منطقه آزاد انزلی با بهره مندی از زیرساخت های گردشگری مناسب یکی از مقاصد گردشگری موفق برای عموم گردشگران محسوب می شود افزود: در جهت توسعه فضای سبز و افزایش رضایتمندی گردشگران ورودی به این منطقه ، انواع نشاء های فصلی گل دار در سطح منطقه درحال کاشت است تا فضای سبز فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی بعنوان یک فضای گردشگری مطلوب معرفی شود .
قاسم نژاد یاد آور شد : تعداد 2 هزار اصله نهال پرتقال و نارنج نیز در راستای تشویق ساکنان و گردشگران به کاشت درخت و مراقبت از فضای سبز و دیگر منابع طبیعی به دهیاران، مدارس و مساجد 28 روستای منطقه آزاد انزلی اهدا و کاشته شد.
وی درختکاری را به عنوان یکی از سرمایه های فرهنگی مهم در هر جامعه دانست و افزود : حفظ منابع طبیعی و فضای سبز نقش حیاتی در پاک نگه داشتن محیط زیست و زیبایی دارند.
مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد انزلی خاطرنشان کرد: همگان باید علاوه بر نگهداری از این هدیه خداوندی ، در راستای گسترش این فرهنگ اهتمام داشته باشند.
در این مراسم مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ، فرماندار بندر انزلی، دهیاران، دانش آموزان مدارس محدوده منطقه آزاد انزلی و جمعی از علاقه مندان به توسعه فضای سبز حضور داشتند .
منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد شمال کشور است.
15 تا 21 اسفند ماه در تقویم رسمی کشور به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.
خبرنگار : رضا اکبری ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7471/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.